طرح هوشمند سازی یارانه آرد هر چند به کاهش تخلف قاچاق کمک کرده است، اما برخی نانوایان از کاهش سهمیه‌ها گلایه مندند.

اوایل این هفته بود که صنف نانوایان یارانه‌ای خراسان جنوبی به دلیل سهمیه کم آرد درخواست آزادپز شدن کرده بود.

نانوایان می‌گویند: هزینه‌های مرتبط با نانوایی از جمله اجاره بها، دستمزد کارگر و هزینه آب و برق افزایش پیدا کرده، اما قیمت نان هیچ تغییری نداشته است.

یکی از نانوایان بیرجندی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: متأسفانه در طرح هوشمندسازی، سهمیه آرد به نانوایی‌ها کمتر شده است و مجبوریم تا ساعت پخت نان را کمتر کنیم که نتیجه آن صف‌های شلوغ نانوایی هاست.

یکی دیگر از نانوایان بیرجندی نیز می‌گوید: در گذشته ۱۳ کیسه آرد به ما داده می‌شد، اما با هوشمند سازی یارانه آرد و نان تنها ۷ کیسه آرد به ما تخصیص داده می‌شود.

مختاری رئیس اتحادیه نانوایان استان هم دو روز پیش در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفته بود سهمیه آرد در استان کم است و ۱۱۸ نانوایی در استان وجود دارد که کمتر از ۸ کیسه سهمیه آرد دریافت می‌کند.


بیشتر بخوانید


این مطالبات صنف نانوایان باعث شد تا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از نانوایی‌های سطح شهر بیرجند بازدید کند.

پخت بیشتر، ملاک افزایش سهمیه آرد نانوایان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این بازدید‌ها گفت: برای پیشگیری از پدیده صف، اگر نانوایان توانایی افزایش ساعت کاری و پخت را داشته باشند، به هر میزان نیاز، سهمیه آرد را افزایش می‌دهیم.

اشرفی افزود: افزایش ساعت پخت از درخواست‌های مردم است که اگر نانوایان بتوانند پخت را به شکلی مدیریت کنند که شاهد ایجاد صف نباشیم آمادگی برای افزایش سهمیه آرد این قبیل نانوایی‌ها را داریم.

به گفته این مقام مسئول تا هر ساعتی که نانوایی‌ها قادر به پخت بوده و سرویس دهی مناسب به شهروندان داشته باشند امکان افزایش سهمیه وجود دارد.

برچسب ها: نانوایان ، سهمیه آرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.