معاون جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۰۰ تن گوشت قرمز منجمد از امروز در بازار توزیع می‌شود.

حسین میر دریکوندی معاون جهاد کشاورزی لرستان اظهارداشت: به دلیل کنترل قیمت گوشت قرمز و تنظیم بازار، صادرات دام زنده در سطح استان لرستان به کلی ممنوع و متوقف شد.

او با اشاره به تحلیل خرید تضمینی گوشت قرمز در استان افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در سطح استان، توزیع گوشت منجمد در سطح تمام فروشگاه‌هایی که در سامانه کابوک عضواند، ضرورت دارد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه از امروز توزیع نزدیک به ۵۰۰ تن گوشت قرمز در لرستان شروع شده است عنوان کرد: امیدواریم قیمت گوشت در روز‌های آتی کاهش پیدا کند و برای رعایت حال مصرف کنندگان اقدام مناسبی را انجام داده باشیم.

او با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت گوشت قرمز در بازار بیش از ۲۳۰ هزار تومان است بیان کرد: هنگامی که گوشت زیاد است و خریدار ندارد جهت حمایت از تولید خرید تظمینی گوشت را انجام می‌دهیم.

میردریکوندی گفت: دام زنده توسط اتحادیه دامداران خریداری شده و به صورت منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است و اکنون که قیمت گوشت بالا رفته است، این گوشت‌ها را با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، وارد بازار می‌کنیم تا قیمتی که در استان به وجود آمده است، کاهش یابد.

او با بیان اینکه قیمت تنظیم شده گوشت بستگی به نوع، تاریخ و قطعات آن دارد تصریح کرد: فروشگاه‌هایی که تمایل دارند نسبت به توزیع گوشت قرمز گوسفند و گوساله منجمد با سازمان جهاد کشاورزی جهت تنظیم بازار همکاری کنند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند تا حواله در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به اشباع شکر در بازار لرستان اشاره کرد و گفت: در بحث مرغ نیز اکنون به وفور در بازار موجود است و قیمت آن نسبت به نرخ مصوب (کیلویی۶۳ هزار تومان) پایین است و مرغ کشتار روز با کیلویی ۴۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.