حجت الاسلام بی آزار تهرانی کارشناس مذهبی گفت: اگر کسی می‌خواهد از عمرش بهره ببرد باید نگاهش به آخر کارش باشد و برای آن لحظه تلاش کند.

حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی کارشناس مذهبی و فعال اجتماعی در جمع مردم در گلزار شهدای کرمان بر عاقبت بخیری در زندگی تأکید کرد و افزود: عاقبت بخیری، مسئله مهمی است که انبیا و اولیای الهی هم به آن توجه داشتند و حضرت یوسف با آن جایگاهش، یک دعا داشت و همواره خدایا الحقنی بالصالحین می‌گفت.

او بیان کرد: (توفنی مسلما) دعای انبیا است، دعای صدیق اکبر امیرالمومنین علی که همه انبیا حول محور امامت او مبعوث شده اند و میزان محاسبات همه انسان‌ها مرتضی علیست، وی در آن جایگاه بالا از رسول خدا نگرانی اش را عاقبت بخیری می‌داند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: : باید برای رفتن مان از این جهان فکری کنیم.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی تصریح کرد: خداوند چالشی دارد کسانی که دم از رفاقت با خدا می‌زنید، یک محک و میزان دارد، در سوره جمعه می‌گوید (حالتان را ببینید، (فتمنوُا الموت ان کنتم صادقین) حال شما با رفتن از این جهان چگونه است؟

او در بخش دیگری از سخنانش به بیان فضائل شخصیتی حاج قاسم اشاره کرد و گفت: این اسوه مقاومت و ایثار، نگاهش جبهه سازی در مسیر آماده سازی برای ظهور است که در این مسیر همه مدل فردی هست، از افغانی و پاکستانی گرفته تا دیگر اقوام و مردم جهان که در عین غیر مسلمان بودن در این مسیر کار می کنند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی افزود: فدوی شدن حاج قاسم، هدفش ربانی است؛ اما باید از یار غافل نشویم.

او تصریح کرد: کسی از حیث نظامی بالاتر از او نبود که نشان ذولفقار بگیرد؛ ولی همان زمان آرزویش شهادت بود.

این کارشناس مذهبی و فعال اجتماعی گفت: کسی که جذبه دنیا را دارد، وابسته به صندلی و مقام است؛ لذا در بزنگاه نمی تواند دل بکند و برود، این دغدغه برای همه باید باشد. خداوند به کسی چک سفید امضا نداده که اگر اداب مسلمانی را انجام دهید و تایید شوید، عاقبت بخیر باشید؛ بلکه باید مثل حاج قاسم، مراقبت کرد؛ این درحالیست که در لحظه مرگ محک می‌خوریم.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی افزود: حاج قاسم قبل از شهادتش سراغ اهل علم و دین رفته بود و گفته بود از نظر شما من انسان خوبی هستم؟ و این نشان دهنده رونمایی از یک حقیقت است، اینکه حاج قاسمی که عمرش وقف جهاد و شهادت بوده، برای رفتنش دل نگران است.

او تصریح کرد: امسال ۲۰۰ موکب در اینجا برپا شده و این به این معنی است که اینجا خالی نمی‌شود، اینجور دل‌ها در این مغناطیس جذب شده اند و این نشان از مهمان ویژه‌ای داشته که این دل‌ها را جذب کرده است.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری درجمع بانوان و فرهیختگانی که با وی دیدار داشتند، بیان کردند، حتی دخترانی که ضعف حجاب دارند، دختران ما هستند و این مغناطیس مربوط به ایمان واقعی و خدایی شدن است.

این کارشناس مذهبی و فعال اجتماعی گفت: اگر کسی می‌خواهد از عمرش بهره ببرد باید نگاهش به آخرکارش باشد و برای آن لحظه تلاش کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار