چاقی والگوی نامناسب فعالیت بدنی دربین دانش آموزان مراغه‌ای افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: از ابتدای سال ۲۱ هزار و ۷۰۰ دانش آموز مبتلا به چاقی، اضافه وزن والگوی نامناسب فعالیت بدنی در مراغه شناسایی شده اند.

خانم دکتر حق گشایی افزود: از این دانش آموزان یک هزار و ۸۹۳ نفرمبتلا به چاقی، ۲ هزار و ۹۶۴ نفراضافه وزن دارند و ۴ هزار و ۹۹۴ نفر نیز دارای الگوی نامناسب فعالیت بدنی هستند.

او اضافه کرد: از این تعداد نیز ۱۰ هزار و ۱۶۸ نفر نیزدارای الگوی نامناسب تغذیه در تعداد وعده‌های غذایی در شبانه روزهستند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه افزود: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته و لازم است اولیای دانش آموزان و مدارس در خصوص افزایش میزان فعالیت بدنی و ترویج الگوی تغذیه سالم دربین دانش آموزان برنامه ریزی کنند.

خانم حق گشایی گفت: توجه والدین به سلامت روان فرزندان، پرهیز از استرس، توجه به تغذیه سالم، تشویق به ورزش و افزایش تحرک بدنی و همچنین توجه ویژه به ایجاد محیطی آرام و امن برای کودکان ضروری است.

او  از خانواده‌ها خواست، با حضور در مراکز بهداشتی و از راهنمایی‌ها و مشاوره کارشناسان تغذیه و روان برای افزایش سلامت دانش آموزان و کودکان مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار