سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه نقش سازمان‌های مردم نهاد در برنامه هفتم توسعه باید پررنگ‌تر شود، گفت : برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و به سمت نهایی شدن می‌رود.

رنجبر سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با رایزنی با نمایندگان مجلس و مسئولین ذیربط تلاش کنند تا نقش خود را در این برنامه و حتی در برنامه‌های سالیانه بودجه پررنگ کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۴۰ سازمان مردم نهاد در سطح استان کرمانشاه مجوز دارند، گفت: حدود ۴۵ درصد از این تعداد فعال هستند و در تلاشیم تا سایر سازمان‌های مردم نهاد غیرفعال و راکد را هم تشویق کنیم تا وارد چرخه فعالیت شوند.

رنجبر با تاکید براینکه سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت بسیار خوبی جهت کنترل آسیب‌های اجتماعی هستند، افزود: بیشترین نقش سازمان‌های مردم نهاد در کرمانشاه مربوط به امور خیریه است و در جریان زلزله سال ۱۳۹۶ و سیل ۱۳۹۸ عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم این سازمان‌ها با همکاری دستگاه‌های ذیربط در کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین برنامه‌های آموزشی خوبی را اجرا می‌کنند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات و مسائل جامعه نیست، اظهار کرد: اگر سازمان‌های مردم نهاد مورد باور مسئولین و مردم قرار گیرند، می‌توانند نقش مهمی را در حل مشکلات جامعه داشته باشند و میزان مشارکت مردم را بالا ببرند و درنهایت شاهد یک جامعه موفق باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.