آیین ادای احترام به شهدای ارامنه به مناسبت سال جدید میلادی با حضور نمایندگان ادیان ساکن در اصفهان برگزار شد.

در مراسم پاسداشت شهدای ارامنه اصفهان شماری از روحانیان و مدیران مراکز حوزوی اصفهان همچنین اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و نمایندگان انجمن زرتشتیان اصفهان همراه با جمعی از خانواده‌های شهدای ارامنه حضور داشتند.

در این آیین بهزاد نیک دین، موبد و روحانی زرتشتیان استان اصفهان، گردهمایی نمایندگان ادیان توحیدی در این روز را نشانه وحدت، دوستی و مهر و محبت پیروان ادیان دانست و گفت: این شهدا از جان عزیز خود گذشتند تا ما بتوانیم در این سرزمین اهورایی با امنیت و استقلال زندگی کنیم.

زاره قاراخانیان، مسئول شهدای ارمنی اصفهان نیز با اشاره به اینکه جامعه ارامنه اصفهان در دوران دفاع مقدس شش شهید تقدیم کرده، گفت: برای برگزاری یادواره‌های این شهدا، یادمانی در این محل نصب شد.

کشیش وارطان آقابابایان، نیز اظهار کرد: هر ساله در سه روز ابتدای سال، بیست‌ودوم بهمن و سی‌ام شهریور یادمان شهدای ارامنه برگزار می‌شود که الگوی همبستگی ادیان و زندگی مسالمت‌آمیز است.

حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان نیز گفت: داشتن خدایی واحد و پرستش خداوندی که همه ادیان به او اعتقاد دارند، مبارزه با الحاد به ویژه الحاد مدرن و فضیلت‌های مشترک انسانی و اخلاقی از جمله نقاط مشترک همه مذاهب ابراهیمی است. باید بیش از پیش به این نقاط مشترک اهمیت داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار