حمایت اروپا از آزمایش کرونای مسافران قبل از ترک چین

کمیسیون اروپا اعلام کرد بیشتر کشور‌های عضو این اتحادیه از انجام آزمایش ویروس کرونای مسافران قبل از ترک چین حمایت می‌کنند.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که اکثر کشور‌های اتحادیه اروپا از ارائه آزمایش کووید قبل از عزیمت برای مسافران چینی حمایت می‌کنند، زیرا پکن قصد دارد محدودیت‌های سفر برای شهروندان خود را علی‌رغم موجی از عفونت‌های کووید لغو کند.

به گزارش رویترز، رویکرد مشترک اتحادیه اروپا پس از نشست روز سه‌شنبه کمیته امنیت بهداشت، یک نهاد مشورتی اتحادیه اروپا متشکل از کارشناسان بهداشت ملی از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا و به ریاست کمیسیون، مشخص شد.

سخنگوی کمیسیون گفت: اکثریت قاطع کشور‌ها موافق آزمایش قبل از خروج هستند.

او گفت: «این اقدامات باید در مناسب‌ترین پرواز‌ها و فرودگاه‌ها و به روشی هماهنگ انجام شود تا از اثربخشی آن‌ها اطمینان حاصل شود.»

کمیسیون روز سه‌شنبه پیش‌نویس پیشنهادی را برای مذاکرات آماده کرد که شامل توصیه‌ای برای استفاده از ماسک در پرواز‌های چین، نظارت بر فاضلاب برای هواپیما‌هایی که از چین می‌رسند، نظارت ژنومی در فرودگاه‌ها و افزایش نظارت و توالی‌بندی و افزایش هوشیاری اتحادیه اروپا در مورد آزمایش و واکسیناسیون بود.

سخنگوی کمیسیون گفت: "این اکنون بر اساس نظرات کشور‌های عضو (اتحادیه اروپا) بازنگری و تصویب خواهد شد. " و افزود که مذاکرات بیشتر در مورد این اقدامات در نشست دیگری با مقامات بهداشتی اتحادیه اروپا بعد از ظهر چهارشنبه انجام خواهد شد.

این سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: همه کشور‌های اتحادیه اروپا توافق کردند که آن‌ها به یک رویکرد هماهنگ برای تغییر وضعیت در چین و مقابله با پیامد‌های افزایش سفر از چین به اروپا پس از لغو سیاست‌های سختگیرانه همه گیری چین در ۸ ژانویه نیاز دارند.

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری هفته گذشته گفت که در حال حاضر اقداماتی را برای مسافران از چین توصیه نمی‌کند.

در این بیانیه آمده است که انواع مختلفی که در چین در حال گردش است در اتحادیه اروپا بوده است، که شهروندان اتحادیه اروپا سطوح نسبتاً بالایی از واکسیناسیون را دارند و پتانسیل ابتلا به عفونت‌های وارداتی در مقایسه با عفونت‌های روزانه در اتحادیه اروپا پایین است و سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در حال حاضر با آن مقابله می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار