استاندار گیلان گفت: هر ۶ ماه یک بار باید شهردارانی که بر اساس قانون و تکلیف کار می‌کنند، به مردم معرفی شوند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۱۴ دی ماه) در بازدید سرزده از اداره کل راه و شهرسازی استان با هدف بررسی میزان رضایتمندی مراجعان از این دستگاه اجرایی، با تأکید بر ویژگی با خدا و مردمی بودن سردار شهید سلیمانی گفت: این ۲ ویژگی باید در مدیران نهادینه شود و مردمی بودن و رضایتمندی مراجعان یکی از مولفه‌ها در انتخاب شهرداران نمونه استان است.

او افزود: از این پس انتخاب شهرداران نمونه نباید تنها به هفته دولت موکول شود؛ بلکه هر ۶ ماه یک بار باید شهردارانی که بر اساس قانون و تکلیف کار می‌کنند، به مردم معرفی شوند.

استاندار تصریح کرد: از شهرداران ضمن تأکید بر گره گشایی از کار مردم و ایجاد رضایتمندی، مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ، اهتمام به ساخت و ساز مسکن، اِلمان‌های شهری و زیباسازی با در نظر گرفتن رفاه مردم را می‌خواهیم.

تصمیم گیری در خصوص زمین‌های کشاورزی بلااستفاده در گیلان

عباسی همچنین گفت: برای زمین‌های مرغوب و حاصلخیز کشاورزی استان که در آن‌ها کاشت انجام نمی‌گیرد، همانند ساختمان‌های خالی که مالیات تعیین می‌شود، تصمیم گیری می‌کنیم.

او با انتقاد از ساخت و ساز‌های چندین طبقه در برخی از روستا‌های گیلان افزود: روستا‌ها نباید قربانی سبک ساخت و ساز‌های شهری شوند چرا که با این گونه مجوز‌ها زندگی روستایی و ساختار روستا‌ها به هم می‌ریزد.

استاندار امروز در بازدید سرزده از اداره کل راه و شهرسازی گیلان با مراجعین به صورت چهره به چهره گفت‌وگو و دستورات لازم برای رسیدگی و رفع مشکلات آنان را صادر کرد.

عباسی همچنین در جلسه کمیسیون ماده ۵ حضور یافت و از نزدیک در جریان بررسی تعدادی از پرونده‌های واصله به این کمیسیون قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.