یک دبستان ۶ کلاسه با ۶ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید .

 ابراهیم سعادت فر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در آئین افتتاح یک دبستان ۶ کلاسه در قزوین گفت: این مدرسه از محل اعتبارت محرومیت زدایی و بازآفرینی شهری و با مشارکت خیران ساخته شده و برای احداث آن ۶ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

سعادت فر افزود: ۲ مدرسه دیگر نیز علاوه بر این فضای آموزشی که امروز افتتاح شد در حوزه محرومیت زدایی و بازآفرینی شهری در شهر‌های آبیک و تاکستان در دست احداث داریم.

وی ادامه داد: اعتبار ساخت این فضا‌های آموزشی ۱۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: با تکمیل و بهره برداری از این فضا‌های آموزشی بیش از ۵۰۰ دانش آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل خواهند شد.

سعادت فر گفت: قزوین در بهره مندی از فضا‌های آموزشی از سرانه کشور عقب است و باید این خلاء را با استفاده از ظرفیت خیران جبران کرد.

وی افزود: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی به صورت میانگین پنج و هفت دهم متر مربع است که با استاندارد ملی فاصله داریم و باید به آن برسیم.

این مسوول؛ تکمیل پژوه‌های نیمه تمام را اولویت نوسازی مدارس دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت خیران تلاش داریم تا به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی سرعت ببخشیم.

سعادت فر افزود: در حال حاضر ۸۰ مدرسه خیر ساز و دولتی نیمه تمام داریم که تکمیل آن‌ها نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.