امام جمعه شهر هرات گفت: حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه یک انسان از خودگذشته و کامل بود که همه وجودش را در راه خدمت به مردم با اخلاص وقف کرده بود.

حجت الا سلام جعفری امام جمعه شهر هرات در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی انسانی از جنس نور بود، هر زمان که شخصیت وجودی این شهید والامقام مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، این نکته متجلی می‌شود که او آدمی سیاسی و نظامی نبود، بلکه به معنای واقعی کلمه یک انسان از خودگذشته و کامل بود که همه وجودش را در راه خدمت به مردم با اخلاص وقف کرده بود.

او افزود: شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان اسطوره ملی و جهانی مبارزه با تروریسم، داعش و استکبار جهانی و اسوه درخشان ولایتمداری، ایثار، ساده‌زیستی، چهره اخلاقی و محبوب مردمی و شخصیت نخبه و فرمانده برجسته جبهه مقاومت مهر تاییدی بر حقانیت انقلاب، ولایت و مسیر الهی بود.

جعفری بیان کرد: تبعیت شهید سلیمانی از آرمان‌های انقلاب و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در کنار سایر ویژگی‌های فردی و شخصیتی او و تجربیات ایشان در دوران دفاع مقدس و مجاهدت‌های بی وقفه چندین ساله در جبهه‌های مختلف محور مقاومت به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه از آن شهید والامقام، فرمانده‌ای موفق و کاردان ساخته بود که با درایت منحصر به فرد خود جبهه مقاومت اسلامی را در برابر توطئه‌های استکبار در منطقه تقویت کرد و به برکت آن امروز تمامی توطئه‌های دشمنان در بلاد اسلامی خنثی می‌شود.

او ادامه داد: بدون تردید شهادت حاج قاسم، موجب انسجام بیشتر و استحکام اتحاد و عزم تمامی ملت‌ها و گروه‌های مبارز و انقلابی در تداوم مجاهدت و تلاش آن‌ها در برابر ظلم و ستم استکبار و رژیم صهیونیستی و مزدوران دست‌نشانده و نیابتی آن‌ها شد و راه آن شهید بزرگوار همچنان ادامه دارد.

جعفری گفت: سه سال است که سردار دل‌ها در بین ما نیست و آسمانی شده ایران قسمتی از امنیتش را مدیون سردار بود، مدیون شجاعت‌هایی که به خرج داد و اکنون در سومین سالگرد ایران و ایرانی به سوگ نشسته‌اند و برای فراغت می‌گریند.

امام جمعه شهر هرات بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی مردی از جنس نور بود که همیشه و در همه حال بیاد خدا بود و از معبود خود طلب شهادت می‌کرد، خلوص نیت او نیز در بین رزمندگان، همراهان و همکاران وی نیز اثر کرده و باعث شد افکار و رفتار این شهید والا مقام بیشتر در جامعه معرفی شود، چراکه تقرب وی به خدا چنان زیاد بود که حضور در دنیا را فقط برای رضای حق و خدمت به مردم تحمل کرده و در هر لحظه به فکر نوشیدن شربت شهادت بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.