حجت الاسلام ماندگاری گفت: حاج قاسم مدیری بود که ۴۰ سال کسی یک عکس از او ندارد که پشت میز نشسته باشد.

حجت الاسلام مهدی ماندگاری در گلزار شهدای کرمان گفت: می‌خواهم از قول حاج قاسم که از او مدد گرفته ام صحبت کنم از آن روزی که گفتند قرار است امروز اینجا صحبت کنم به حاج قاسم گفتم حاج قاسم عزیز این مردم برای من نیامده اند برای تو آمده اند مهمان‌های تو هستند‌ای سردار دل‌ها این‌ها به این عشق آمده اند از شما حرف بشنود کمکم کن آنچه تو می‌خواهی به مردم بگویی من از قرآن بگویم، چون حاج قاسم همه حرف هایش منطبق بر قرآن بود.

او افزود: یادم می‌آید یک بار داشتیم با هم از سوریه بر می‌گشتیم توی پرواز به او گفتم حاج قاسم رمز موفقیت تو چیست گفت حاج آقا شما دیگر چرا می‌پرسی رمز موفقیت هر انسانی را قرآن می‌گوید خیلی قشنگ است این  رمز را به شما زائرین می‌خواهم بگویم در قلبتان و فکرتان ضبط کنیدو همه شما جهادگر تبیین باشید.

او بیان کرد: والله حاج قاسم استثنا نبود حاج قاسم یک انسان عادی بود، ولی الان امام زاده شده است، پیغمبران و امامان و شهدا هم مثل من و شما انسان و آدمیزاد بودند، اما افکار و باورهایشان قرآنی بود.

ماندگاری تصریح کرد: اگر حاج قاسم به سیل زدگان کمک می‌کرد با باورش کار می‌کرد اگر در جبهه هشت سال دفاع مقدس تلاش می‌کرد و می‌دوید اگر برای امنیت شرق کشور سال‌ها گمنام در سیستان و بلوچستان و زاهدان دویده است اگر در جبهه مقاومت رزم کرده است حاج قاسم با باورهایش زندگی کرده است باور‌هایی که در قرآن گفته می‌شود حاج قاسم و امثال حاج قاسم آن‌ها را باور کرده اند.

او اظهار کرد: اگر باور کردم خدا بزرگترین است نتیجه عملیاتی آن این است دستم را پیش غیرخدا دراز نکنم طمع به خدا داشته باشیم اگر آدم خدا را بزرگترین بداند خدا به موسی فرمود نمک آشت را هم از من بخواه دستت را پیش هیچکس دراز نکن حاج قاسم این باور را داشت آن‌هایی که می‌خواهند جمهوری اسلامی دستش را پیش آمریکا و اروپا دراز بکند این‌ها بزرگی خدا را قبول ندارد، ولی حاج قاسم باور داشت.

او ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی می‌گفت در مسائل اقتصادی وقتی من خدا را بزرگترین می‌دانم چرا نگران باشم یک بار از او سوال کردم حاجی در شرایط سخت جنگ داعش خیلی شرایط اقتصادی سخت بود از کجا کمک می‌رسید گفت حاج آقا شما دیگر چرا گفتم برای چه گفت شما از قرآن می‌خوانید که خدا را بزرگترین بدان دست را پیش خدا دراز بکن از آن راهی که گمان نداری برایت می رساند باید خدارا باور کنی حاج قاسم سلیمانی خدا را باور داشت.

رئیس گروه تفحص سیره شهدا گفت: امروز حاج قاسم سلیمانی همه ایران همه جهان مقاومت را مهمان کرده است تا به من و شما بگوید خدا بزرگ است باور کنید حاج قاسم را شهید کردند و فکر می‌کردند جبهه مقاومت از هم پاشیده می‌شود، اما مقاومت روز به روز مستحکم‌تر می‌شود.

او بیان کرد:  یک روز بچه‌های یمن با شمشیر با دشمنان حمله می‌کردند امروز با موشک و پهپاد حمله می‌کنند یک روز بچه‌های غزه و کرانه باختری با سنگ با اسرائیلی‌ها می‌جنگیدند امروز دارند با موشک وپهبادبا اسرائیل می‌جنگند ویک روزبچه‌های حزب الله لبنان، سوریه و عراق با کمترین امکانات با دشمن میجنگیدند امروز با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها جبهه مقاومت دارند با دشمن می‌جنگند .

این کارشناس اجتماعی تلویزیونی افزود: پس کور خواندند آمریکایی‌ها اسرائیلی‌ها و آل سعود خبیث که با شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس جبهه مقاومت را جمع کردند نه این طور نیست.

او در خصوص سه باوری که حاج قاسم داشت نیز گفت: باور اول حاج قاسم این بود که خدا بزرگ است و باور دوم حاج قاسم که از قران گرفته شده است این بود که قیامت خیلی جدی و نزدیک است حاج قاسم این را باور داشت، قیامت یعنی چه یعنی آن دادگاهی که راه فراری نداریم هر کسی که قیامت را باور کند به کسی ظلم نکرده و اختلاس نمی‌کند .

 او گفت: حاج قاسم مدیری بود که ۴۰ سال کسی یک عکس از حاج قاسم ندارد که پشت میز نشسته باشد کسی که قیامت را باور دارد مجاهدانه می‌دود و تلاش می‌کند حاج قاسم خیلی حواسش به قیامت بود و باورش داشت و باور سوم حاج قاسم این بود ما یک دشمن داریم که خیلی دشمنی آن جدی است به نام ابلیس و ابلیسیان، آن شیطان قسم خورده که ما را به زمین بزند.

او ادامه داد: یک باورکه تمام سه باور حاج قاسم را با هم جمع کرده بود آن باور ولایت مداری است حاج قاسم سرباز ولایت بود بزرگی خدا را در مکتب ولایت یاد گرفت و جدی بودن قیامت را در مکتب ولایت یاد گرفت ومی دانست اگر می‌خواهد شریک شیطان نشود باید دستش در دست ولی خدا باشد ؛هرکس دستش از دست ولایت جدا شود بیچاره می‌شود و خوراک شیطان می‌شود.

برچسب ها: حاج قاسم ، باورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار