فوق تخصص بیماری‌های ریوی گفت: بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای در هنگام آلودگی هوا در صورت امکان در منزل بمانند.

حلوانی فوق تخصص بیماری‌های ریوی گفت: در فصل سرما افراد با دو مشکل شامل افزایش ابتلا به بیماری‌های سرماخوردگی، ویروس کرونا و آنفولانزا همچنین آلودگی هوا وجود دارد.

او بیان کرد: آلودگی هوا سبب افزایش میزان مشکلات بیماران می‌شود و تعداد مراجعه کنندگان به مطب‌ها و درمانگاه‌ها بیشتر شده است و امکان بستری افراد نیز وجود دارد.

حلوانی تصریح کرد: دو مسئله در مورد آلودگی هوا وجود دارد، زمانی که ذرات معلق در هوا زیاد می‌شود همچنین هنگامی که گاز‌های آسیب رسان نیز افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: رعایت مواردی به وسیله مردم مانند استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز سبب کاهش آلودگی هوا می‌شود.

به گفته او صنعتگران نیز باید نکاتی را رعایت کنند و افراد مسن، زنان باردار، کودکان و بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، آلرژی، قلبی، دیابت و مغزی نیز باید هنگام آلودگی هوا اگر کار ضروری ندارند در منزل بمانند یا در محیط بیرون ماسک بزنند.

حلوانی بیان کرد: افراد باید چند نوبت در روز ماسک مورد استفاده را تعویض کنند که سلامتی آن‌ها حفظ شود.

او گفت: هنگام آلودگی هوا علائم بیماری تنفسی شامل ترشحات پشت حلق و سرفه‌ها افزایش می‌یابد و افراد نباید این موارد را به عفونت ارتباط دهند و از مصرف آنتی بیوتیک پرهیز کنند بلکه با مصرف درمان‌های زمینه‌ای بیماری‌های آلرژیک و تنفسی انجام شود.

او تصریح کرد: در صورتی که افراد علائم واضح عفونت تنفسی شامل ترشحات چرکی و تب داشته باشند از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار