مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۷۸۶ هکتار زمین برای ایجاد شهرک انرژی در استان تخصیص یافته که در فاز نخست برای ۱۰۰ هکتار از آن زیرساخت ایجاد می‌شود.

 رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در همایش ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، اظهار کرد: احداث این شهرک انرژی در قزوین از مصوبات سفر رییس جمهور به این استان است.

وی، با بیان اینکه ارزان بودن انرژی‌های تجدیدپذیر و ضرورت حفاظت از محیط زیست ما را ناگزیر می‌کند تا به سمت سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی و بادی برویم، یادآور شد: ساخت شهرک انرژی هزینه‌های سرمایه گذاران را در زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

صفاری با بیان اینکه در گذشته به دلیل پیچیدگی‌های موجود و نظام بروکراسی، زمان صدور مجوز‌ها و استعلام برای متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر طولانی بود و باعث افزایش هزینه‌ها می‌شد به طوری که برخی از آن‌ها در نیمه کار از ادامه فعالیت دست می‌کشیدند، افزود: اکنون فرایند صدور مجوز‌ها و استعلامات کوتاه و آسان شده و در عین حال نیز زمین دارای زیرساخت نیز در شهرک انرژی در اختیار متقاضیان سرمایه گذار قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با پشتیبانی استانداری، به ویژه معاونت عمرانی استانداری و همچنین همراهی دستگاه‌های ذیربط از جمله حفاظت محیط زیست، آب منطقه ای، منابع طبیعی و شرکت توزیع نیروی برق اقدامات خوبی به منظور ایجاد شهرک انرژی و تامین زیرساخت‌های مربوطه در استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت‌های قانونی در زمینه تولید انرژی‌های خورشیدی و بادی در شهرک‌های صنعتی و سایر مکان‌های این استان ایجاد شده، تصریح کرد: با هماهنگی شرکت توزیع نیروی برق، انرژی تولید شده از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرک انرژی قزوین از سوی این شرکت خریداری و وارد مدار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.