زاکانى گفت: گود‌های پایتخت باید مناسب سازی شوند تا شهر مستحکم شود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در سومین جلسه قرارگاه کالبدی شهرداری تهران گفت: ما خودمان باید برای ایمنی پیش قدم باشیم و با جدیت بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به ایمنی یکسری سلسله اقدامات را از سال گذشته آغاز کردیم و بنا داشتیم تا کمیسیون ماده ۵ طرح‌های خود را اصلاح کرد تا گشایشی برای تهران ایجاد شود. 

شهردار تهران با بیان اینکه در گذشته فقط از لحاظ آتش نشانی ناایمنی ساختمان مورد بررسی قرار می‌گرفت گفت:، اما اکنون ساختمان‌های بلند مرتبه ۶ طبقه بررسی می‌شوند و این منجر به این می‌شود تا نقشه راهی برای حل مشکلات فراهم شود. 

وی گفت: در جهت ایمنی و سلامت مردم اقدامات متعددی را انجام خواهیم داد.

زاکانی گفت: گود‌ها باید مناسب سازی شوند تا شهر مستحکم شود همچنین سازمان نوسازی باید لکه گذاری‌های حوزه ساخت و ساز ناایمن را مشخص کند 

زاکانی با اشاره به ماده ۱۰۰ گفت: در تهران بالغ بر ۶۰ هزار رای کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد و برای آینده حتما ممانعت میکنیم، اما آنچه مرتبط با آینده است قطعا جلوگیری از این اقدام است.

شهردار تهران گفت: بصورت شفاف تمامی موارد ایمنی بررسی می‌شوند و از دستگاه قضایی نیز برای این کار کمک میگیریم تا مشکلات حل شود.

شهردار تهران با اشاره به هشدار‌هایی که به مالکان ساختمان‌های ناایمن داده می‌شود گفت: هشدار ایمنی ساختمان‌ها به مالکان اعلام می‌شود و به آن‌ها می‌گوییم که ساختمان آن‌ها نا ایمن است و اجبار میکنیم تا مشکلات را حل کنند و در همین راستا حتی برخی ساختمان‌ها نیز پلمپ کرده‌ایم. 

شهردار تهران درباره برخی از حواشی سازی‌ها علیه وی گفت: آن‌ها درباره آرزو‌هایی صحبت کردند که عرضه انجام آن را نداشتند و جز خنده حرف‌های آن‌ها برای ما هیچی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار