معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی که از فردا (۱۴ دی) کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت : با فعالیت این سامانه در جو استان، احتمال بارش برف وجود دارد.

علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه از فردا (چهارشنبه) از تداوم فعالیت آن تا عصر روز جمعه (۱۶ دی) خبر داد و گفت : سامانه برای اکثر نواحی استان بارش برف و باران را به همراه دارد و از همین رو هشدار "نارنجی" صادر شده است.

وی عمده فعالیت این موج ناپایدار را مربوط به بعدازظهر چهارشنبه تا بعدازظهر پنجشنبه و خصوصا در شهرستان‌های جنوبی استان از جمله گیلانغرب اعلام کرد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود میانگین بارش این موج برای سطح استان بین ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر و در نواحی جنوبی استان بیش از این مقدار باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از احتمال بارش برف هم به دنبال فعالیت این سامانه خبر داد که احتمالا گستره قابل توجهی از استان از جمله شهر کرمانشاه را نیز در بر خواهد گرفت و افزود:، چون این سیستم ناپایدار ابتدا سرد بوده و بعد دمای آن کمی افزایش می‌یابد، احتمالا ماندگاری برف ناشی از آن کم است.

زورآوند افزود: پیش بینی می‌شود علاوه بر گردنه‌ها و نواحی سردسیر، حتی در نقاطی مانند کرمانشاه، صحنه، کنگاور، دالاهو، اسلام آبادغرب و برخی از شهرستان‌های اورامانات بارش برف را داشته باشیم.

وی یکی دیگر از پیامد‌های فعالیت این موج ناپایدار را کاهش دمای روزانه دانست که ممکن است طی روز‌های آتی نسبت به امروز (۱۳ دی) سه تا چهار درجه افت دمای روزانه را داشته باشیم و گفت: دمای شبانه در این مدت حدود چهار تا پنج درجه افزایش یافته و بالای صفر خواهد رفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.