مقام سابق استرالیایی و سردبیر مجله سیاسی در کانبرا تایید کرد سیاست آمریکا مبتنی بر جنگ است و استرالیا نباید دنباله‌رو این کشور باشد.

به گفته مقام سابق استرالیایی، استرالیا اگر بخواهد نقش معاون کلانتر را برای آمریکا در منطقه بازی کند درگیر جنگ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، جان منادو، عضو سابق نخست وزیری و کابینه استرالیا در مقاله‌ای که در پلتفرم مجله سیاست عمومی Pearls and Irritations منتشر شد، نوشت: اگر استرالیا به عنوان «عنصر نیابتی یا معاون کلانتر» آمریکا در منطقه عمل کند، ممکن است وارد جنگ شود.

منادو که سفیر استرالیا در ژاپن بود و اکنون بنیانگذار و سردبیر این مجله سیاست عمومی است، گفت: رهبران نظامی و دفاعی ما برای مشاوره به شدت به وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه، سیا و اف بی آی وابسته هستند. ما به عنوان دفاتر شعبه آن‌ها عمل می‌کنیم.

او با هشدار درباره خطر پیروی و دنباله روی از آمریکا گفت: پیشینه آن واضح است، زیرا بار‌ها و بار‌ها استرالیا به خود اجازه داده است که به جنگ‌های امپراطوری انگلیس و سپس آمریکا کشیده شود.

سفیر سابق استرالیا در ژاپن در ادامه خاطر نشان کرد: در طول دو قرن، آمریکا چندین دولت را سرنگون کرده است. واشنگتن دارای یک مجموعه نظامی و تجاری است که برای نفوذ و غنی سازی به جنگ وابسته است.

منادو با صدور هشداری مبنی بر اینکه «آمریکا از دستور مبتنی بر قوانین بین المللی تنها زمانی که با منافع آن مطابقت داشته باشد، پیروی می‌کند» تاکید کرد خودمختاری و استقلال استرالیا در معرض خطر قابل توجهی قرار دارد، زیرا نخبگان دفاعی و امنیتی این کشور در کانبرا مفهوم «تعامل» با آمریکا را به عنوان «جام مقدس خود» می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار