یک کارشناس چینی تایید کرد استفاده از سلاح اتمی در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی کمکی به کاهش تنش در شبه جزیره کره نمی‌کند.

ویکتور گائو, مدیر مرکز مطالعاتی چین و جهانی سازی تاکید کرد خطر حمله نظامی و تهدید انقلاب های رنگین در نهایت کره شمالی را به این نتیجه رسانده که به سلاح اتمی نیازمند است و استفاده از سلاح اتمی در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی نیز کمکی به حل بحران نمی کند.

براساس گزارش آر تی، ویکتور گائو گفت: کشورهایی مانند آمریکا و جمهوری کره (جنوبی) باید به صورت جدی به این مساله فکر کنند که چرا کره شمالی مجبور به توسعه تسلیحات اتمی می شود؟ به نظرم کره شمالی به این نتیجه رسیده است که برای جلوگیری از انقلاب های رنگینی که آمریکا در بسیاری از کشورها به اجرا گذاشته است و نیز برای جلوگیری از تهاجم نظامی که کره شمالی بیش از پیش هدف تهدید آن قرار دارد, به این سلاح نیاز دارد.

او در پایان نیز تاکید کرد از این رو، در مرحله نخست آمریکا و کره شمالی به دنبال حل و فصل مشکل برنامه تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره بودند ولی درحال حاضر آمریکا در کنار بمب افکن های راهبردی خود, به دنبال استفاده از تسلیحات اتمی در رزمایش مشترک با نیروهای کره جنوبی است. به باور او چنین اقدامی نمی تواند کمکی به حل تنش ها در شبه جزیره کره کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار