مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: مصرف گاز در استان اصفهان در مقایسه با مهر ماه بیش از چهار برابر شده است.

ابوالقاسم عسکری در بیستمین نشست مدیریت مصرف بهینه گاز در استان اصفهان، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی مصرف گاز افزایش چشمگیری داشته گفت: مهر امسال مصرف گاز در بخش خانگی روزانه ۱۱ میلیون متر مکعب بود که اکنون بیش از چهار برابر شده است.

او یادآور شد: این افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته بی سابقه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ضمن اظهار امیدواری برای همراهی مشترکان در اصلاح الگوی مصرف از متولیان مراکز فرهنگی، مذهبی، گردشگری و هنری اصفهان خواست برای بهینه سازی مصرف و فرهنگ سازی در این زمینه بیشتر مشارکت کنند.

عسکری رعایت دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در منازل و محیط‌های اداری و تجاری، درزگیری منافذ خروج هوا و کنترل دمای موتورخانه‌ها را از مهم‌ترین اقدامات برای بهینه سازی مصرف گاز اعلام و اضافه کرد: در بسیاری از فضا‌های فرهنگی، مذهبی، گردشگری و هنری از اسپلیت به عنوان سامانه گرمایشی استفاده می‌شود که لازم است ضمن تنظیم دمای ۱۸ درجه سانتیگراد، در زمان‌های غیر ضروری، این دستگاه‌ها خاموش شود.

او ادامه داد: برای آموزش اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی همچنین استفاده ایمن و بهینه از آن در مراکز فرهنگی، مساجد و مدارس استان با حضور کارشناسان، برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تاکید کرد: طبق مصوبات ملی و کشوری همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، ادارات خصوصی و دولتی  موظف هستند دستورالعمل‌های مصرف بهینه را رعایت کنند تا گازرسانی به صورت ایمن و مستمر در کشور محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.