معاون سلامت خوزستان با اشاره به اهمیت سلامت مردم در بخش بیماری‌های دامی و مشترک گفت: کارشناسان دامپزشکی خوزستان به صورت شبانه روزی و با دقت در حال رصد و پایش و مراقبت از واحد‌های پرورش دام هستند.

 رضا اسدی می‌گوید: دامپزشکی بعنوان متولی سلامت و بهداشت دام نسبت به مراقبت و پایش‌های فعال و غیر فعال در سطح استان توسط کارشناسان دفاتر تخصصی اقدام می‌نماید.

او، وظایف دامپزشکی را در دو گروه بهداشت مواد غذایی با منشا دامی و پیشگیری از بیماری‌های دامی، طیور و آبزیان عنوان کرد و گفت: بیشترین مواد غذایی مصرفی در سه وعده غذایی مردم در حوزه دام و طیور همچون مرغ، تخم مرغ، عسل، ماهی، گوشت قرمز بوده که بررسی سلامت آن‌ها در رده‌های مختلف تولید تا توزیع توسط کارشناسان فنی و ناظران شرعی دامپزشکی به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

معاون سلامت خوزستان در خصوص بیماری‌های دام و طیور گفت: کارشناسان و دامپزشکان به صورت شبانه روزی درگیر انواع و اقسام ریشه کنی و ایمن سازی دام‌های استان بر علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و حیوان هستند تا این بیماری‌ها وارد جامعه انسانی هستند.

آقای اسدی به پیشگیری و کنترل بیماری‌ها که در ۲ گروه دامی و مشترک هستند اشاره کرد و گفت: بیماری‌های دامی همچون تب برفکی و ppr اگر در بین دام‌ها شیوع یابد از نظر بعد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

او در خصوص بیماری‌های واگیر مشترک و زئونوز که حدود ۸۰۰ مورد است، گفت: این بیماری‌های همچون سل، بروسلوز، شاربن، و هاری هستند که کارشناسان دامپزشکی استان در تمامی مناطق جغرافیایی استان به عنوان اولین سد پیشگیری از بروز بیماری در حال انجام وظیفه هستند.

معاون سلامت خوزستان  ادامه داد: دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک در مناطق سخت گذر علی رغم مجود مخاطرات فراوان وارد شده تا واکسن، سم و مواد ضدعفونی را در مناطق مربوطه به موقع استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.