مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گفت: امسال کشاورزان استان در قالب زکات مستحبی ۵۰ تن سیب‌زمینی به نیازمندان کمک کردند.

حجت‌الاسلام امین رضایی دولت افزود: سازمان جهاد کشاورزی تنها عضو شورای زکات است و تنها وزارتخانه که مقام معظم رهبری در آن نماینده دارد و علاوه بر مسائل اقتصادی مسائل فرهنگی و دینی را هم پیگیری می‌کند.

او گفت: با توجه به اینکه وظایف حوزه نمایندگی در استان‌ها در بحث فرهنگی، رصد غذای حلال و نظارت بر مسائل ذبح شرعی در کشتارگاه است یکی دیگر از وظایف مهم این حوزه پیگیری زکات است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: بنا بر گفته مقام معظم رهبری زکات واجبی است که درمورد آن غفلت شده و مسئولین در تبلیغ و اجرای آن موظف هستند، با توجه به اینکه یکی از وظایف این مجموعه احیای قنوات از طریق زکات است در روستا‌هایی که کمبود آب دارند قنات ایجاد و لایه روبی شود.

رضایی دولت با اشاره به زکات مستحبی گفت: از کشاورزان عمده و پیشرو درخواست می‌شود که از محصولات خود، بخشی به نیازمندان کمک شود و در قالب زکات مستحبی این مجموعه را همراهی کنند. در سال جاری این کشاورزان ۵۰ تن سیب زمینی به نیازمندان کمک کردند.

او افزود: روحانیان و مسئولین دفاتر ما در شهرستان‌ها مکلف هستند که با مسئولین زکات همراهی کنند و همچنین سازمان جهاد کشاورزی در راستای ترویج امر زکات تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این واجب الهی را به نحو شایسته صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.