تغییرات آب و هوایی باعث بارش کم برف در کشورهای اروپایی شده و رشته کوه آلپ روزهای گرمی نسبت به سال‌های گذشته سپری می‌کند.

بیشتر کوه‌های آلپ آن چیزی که در این زمان از سال باید باشند، نیستند، بارش برف کم و پراکنده و هوای گرم غیرعادی در فصل زمستان باعث شده که چمن‌های سبز قله‌های این کوه‌ها را در سراسر منطقه که معمولاً پر از برف هستند، بپوشاند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کوه‌های آلپ در اتریش و سوئیس و بخش‌هایی از آلمان و کشور‌های دیگر قطب تفریحات زمستانی اروپا است. اما به جای برف فراوان در اول زمستان، در بسیاری نقاط گل و چمن و سنگ و خاک دیده می‌شود. این‌ها سبب تکرار و افزایش نگرانی‌ها از تغییرات آب و هوایی شده است.

این تغییرات آب و هوایی در جهان سبب بالا پایین شدن دمای کشور‌ها شده است. به طوری که برف و طوفان و سرمای غیرعادی آمریکا را فراگرفته و شمار تلفات طوفان‌های شدید زمستانی در سراسر شمال آمریکا رو به افزایش است و همزمان با تداوم بارش سنگین برف در این کشور تاکنون دست کم ۶۴ تن جان خود را از دست داده اند.

با این وجود در بسیاری از کشور‌های اروپا شاهد افزایش غیرمعمول دما تا ۲.۵ درجه سلسیوس هستیم. در جایی مانند لهستان دمای هوا دو رقمی است.  در سوئیس نیز گرم‌ترین روز‌های آغاز زمستان را می‌بینیم. در دلمونت فرانسه دمای بیشتر از ۱۸ درجه سلسیوس ثبت شد که ۲.۵ درجه بیشتر از سال‌های پیش است. این اوضاع در نقاط و شهر‌های دیگر اروپا مشاهده می‌شود که سبب نگرانی‌های مردم و دوستداران و کارشناسان محیط زیست شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار