مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت طرح سرشماری با هدف بازشماری و به روز شدن اطلاعات، ساماندهی، شناسایی و برنامه ریزی برای اتباع افغانستانی جدید انجام شده است.

صادق رضا دوست مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به اجرای طرح سرشماری سال‌های ۹۵ و ۹۶ اتباع افغانستانی و یا کسانی که اوایل امسال وارد ایران شده اند گفت: این طرح سرشماری با هدف بازشماری و به روز شدن اطلاعات، ساماندهی، شناسایی و برنامه ریزی برای اتباع افغانستانی جدید انجام شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد: بسیاری از اتباع افغانستانی که بعد از تحولات جدید این کشور وارد ایران شده اند شرایط لازم برای تحصیل را نداشتند و تلاش شد در کنار تامین امکانات آموزشی نیاز آنان به خدمات بهداشتی و پزشکی، اسکان، اشتغال و معیشت نیز تامین شود.

رضا دوست گفت: براساس سرشماری انجام شده حدود ۲میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی بازشماری و شناسایی جدید شده و به آنها برگه‌های موقت اقامت جمهوری اسلامی (برگه حضور موقت در کشور) داده شده و تا ۳۰ دی‌ماه حضور، اقامت و برخی خدمات ارائه شده به آنها قانونی و موجه است و می‌توانند در کشور حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: پس از آن مقدمات کار برای ارجاع این گروه از اتباع به کمیسیون ساماندهی برای تصمیم گیری در مورد آنها انجام می‌شود براین اساس همه اتباعی که در کشور مشغول به کار هستند و زندگی دارند می‌مانند و برخی دیگر که شرایط لازم را ندارند هرچند جمعیت آنها بسیار کم است به کشور خود بازمی‌گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۳۲ ۰۶ تير ۱۴۰۲
ایران را دارید ویران می کنید با این اوردن مردم کشور دیگر ایا روااست هر خانواده در انجا ده تا پانزده فرزند درست کند وشغل وکار و اموزش و..انها را ایران تهیه نماید.درصورتی می تواند که به منابع کشورشان از خاک منابع ومعادن انها دسترسی داشته باشد درغیر اینصورت باید با مسئولین ونخبکان وسرمایه داران انجا برای شغل وکار درکشورشان همکاری نمود.