نظری از فعالیت ۴۰۰ شرکت فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری سمنان خبر داد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به فعالیت ۱۰۱ شرکت دانش بنیان و خلاق در استان، یادآور می‌شود: ۴۰۰ شرکت فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری هستند که باید به سمت توسعه بازار دانش محور با هدف رفع نیاز‌های استان و کشور حرکت کنند.

نظری به اثرگذاری و استقرار شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان اشاره می‌کند و می‌گوید: این شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی، پارک استان، مراکز رشد دانشگاهی و مراکز تحقیقات کشاورزی فعالند و در بخش‌های آی تی، کشاورزی، ماشین آلات، معدن و صنایع معدنی، سلامت و... نقش آفرین هستند.

او تصریح می‌کند:بیشترین فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه آی تی و آی سی تی و سپس در زمینه‌های ماشین آلات، و فناوری مواد است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به فعالیت بیش از ۵۱ پارک علم و فناوری در سطح کشور، تصریح می‌کند: برخی از این پارک‌ها سازمانی و برخی دانشگاهی هستند و از این تعداد پارک علم و فناوری استان سمنان بخاطر عملکرد مطلوب در زمره پارک‌های سطح ۱ و توسعه یافته می‌باشد.

او با تاکید بر اینکه صنعت مبتنی بر دانش بومی و محلی منجر به اشتغال پایدار می‌شود، یادآور می‌شود: تلاش برای توسعه شرکت‌ها و استارت‌های دانش محور با هدف تولید محصول مورد نیاز کشور از رسالت‌های محوله از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و در این راستا ماموریت ما تحقق این هدف و تسهیلگری برای تجاری سازی محصولات دانش محور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.