کتاب جان پدر کجاستی مجموعه اشعار ۱۲۰ شاعر فارسی زبان کشورهای مختلف است که حسین زاده در این کتاب این اشعار را گردآوری کرده است.

مراسم رونمایی و نقد کتاب جان پدر کجاستی در مشهد برگزار شد.

این کتاب مجموعه اشعار ۱۲۰ شاعر کشورهای مختلف از جمله ایران افغانستان تاجیکستان و پاکستان است که درباره دختران افغانستانی است که در حمله تروریستی به شهادت رسیدند سروده شده است.

زهرا حسین زاده گردآورنده این کتاب گفت ما ابتدا در این باره فراخوان دادیم که از مجموع ۳۵۴ شعر آثار ۱۲۰ شاعر در ۱۹۸ صفحه منتشر شد.

این کتاب درباره دختران افغانستانی است که در حمله تروریستی به دانشگاه کابل شهید شدند.

مظفری شاعر و نویسنده افغانستانی گفت یکی از خوبی های این کتاب این است که شعرای ملیت های مختلف از لاک خود خارج شده و یک چیز واحدی را به رسمیت شناخته ایم و آن رنج انسانی است.

شاعران ایرانی بیشترین سهم را در شعر و غزلیات برای دختران افغانستانی که در مسیر علم جان خود را از دست داده اند  سروده اند.

یکی از شعرای ایرانی در این مراسم گفت زبان فارسی عنصر وحدت بخش میان ما شعراست و می توانیم همدیگر را از این لحاظ هم میهن تلقی کنیم.

مصلحی شاعر و پژوهشگر ایرانی گفت ما شکوه این دگردیسی را می توانیم ببینیم و ادبیات معاصر ما دارد  به سمت این می رود که انسان واقعی که در این دو فرهنگ حضور داشته و در این دردهای مشترک گمشده بوده است را بازیابی کند .

در حمله ۱۲ عقرب/آبان ماه ۱۳۹۹ سه مهاجم به دانشکده حقوق دانشگاه کابل حمله کردند و در میان پدر یکی از دانشجویان دختر پس از تماس های مکرر بی پاسخ پیامی را به دخترش می فرستد «جان پدر کجاستی» اما بی خبر از آنکه دخترش به همراه ۲۱ دانشجوی دیگر به شهادت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار