مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت : در بحث ادبیات دفاع مقدس در سه سال اخیر تعداد ۱۵۲ عنوان کتاب تدوین و چاپ شده است و در خصوص کتاب صوتی تعداد ۵۰ عنوان کتاب خوانش، آماده سازی و انتشار داده شده است.

خوشبخت مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت : بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه طی سه سال گذشته با برگزاری سالیانه جشنواره کنگره شعر و ادبی، و تجلیل از برگزیدگان و کسب مقام سوم کشوری در کنگره شعر سال ۱۴۰۰ و برگزاری سالیانه کنگره ادبیات پایداری و کسب مقام سوم کشوری در سال ۱۳۹۹ و معرفی کتاب هر هفته در شبکه استانی با حضور راوی و نویسنده، فعال بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: در موضوع تألیف و تدوین مقالات دانشنامه در سه سال اخیر تعداد ۵۴۲ عنوان مقاله تألیف و تدوین شده است و در این بخش جز پنج استان برتر در کشور هستیم.

وی ادامه داد: در بخش مصاحبه و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در سه سال اخیر به تعداد ۳۵ عنوان کتاب تدوین و چاپ شده است.

وی خاطر نشان کرد: کسب رتبه‌های برتر کشوری در تدوین کتب تاریخ شفاهی در سه سال اخیر و برپایی ۲۰ نمایشگاه اسنادی در مناسبت‌های خاص به صورت رسانه‌ای و حضوری و شناسایی و جمع آوری بیش از ۵۰ اسناد و مدارک دفاع مقدس و راه اندازی و افتتاح کتابخانه عمومی و تخصصی دفاع مقدس در اداره کل و مرکز فرهنگی گیلانغرب از دیگر فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه بوده است.

خوشبخت بیان کرد: از دیگر اقدامات در این عرصه تبادل کتاب با ۳۱ استان کشور در تعداد ۲ هزار جلد کتاب و شناسایی و حمایت از ۳۵ تشکل مردم نهاد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری دفاع مقدس و تجلیل از آن‌ها و اعزام ۸۷۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس به مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و ادارات در مناسبت‌های مختلف انجام شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.