مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از مقاوم سازی بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی  گفت: از ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه در سطح استان، تاکنون ۴۸ هزار و ۹۶۱ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی مقاوم سازی شده و تعداد ۳۹ هزار و ۸۷۴ واحد به صورت نیمه بادوام و بی دوام است.

او افزود: میانگین مقاوم سازی در سطح روستا‌های استان ۵۵.۱ درصد و میانگین مقاوم سازی کشوری حدود ۵۲ درصد است.

تنها ادامه داد:: تسهیلات مسکن روستایی در امسال ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله است که از ابتدای سال تاکنون ۱۰۷ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک شده اند و پرداخت تسهیلات در مراحل اجرایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: با توجه به عدم پرداخت تسهیلات ۱۰۰۰ میلیون ریالی از سوی بانک‌ها در چند ماه گذشته و ابلاغ اخیر تسهیلات ۲ هزار میلیون ریالی، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد در استان مقاوم سازی شده اند.

او با بیان اینکه بیشترین واحد‌های نامقاوم در شهرستان‌های سربیشه و درمیان است که بیش از ۶۵ درصد از واحد‌های آن‌ها هنوز نامقاوم هستند گفت: بیشترین بازسازی‌ها مربوط به شهرستان‌های زیرکوه و طبس بوده که در شهرستان زیرکوه بیش از ۹۰ درصد واحد‌های روستایی و در شهرستان طبس بیش از ۸۸ درصد واحد‌های روستایی مقاوم سازی شده اند.

تنها گفت: مقاوم سازی به منزله حذف واحد قدیمی و احداث واحد جدید با رعایت ضوابط اصولی بوده و بنا به درخواست متقاضیان، نامبردگان می‌توانند ابتدا با ارائه درخواست استعلام صدور پروانه به بنیاد مسکن، ضمن کارشناسی ملک، نسبت به صدور پروانه ساختمانی و نهایتا تشکیل پرونده وام در بنیاد مسکن شهرستان اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان عنوان کرد: تسهیلات موصوف بنا به پیشرفت کار و با تأیید ناظر نظام فنی واحد قابل پرداخت خواهد بود.

او با اشاره به اینکه امسال ۵ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ۲ هزار میلیون ریالی طرح ویژه مسکن روستایی با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته گفت: تاکنون ۴ هزار و ۴۳۳ فقره به استان ابلاغ شده و در حال پرداخت است، اما اعتبارات بازسازی حوادث، به صورت مجزا و پس از تعیین مبالغ وام توسط دولت ابلاغ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.