سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: هوای شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز در حال حاضر به علت آلودگی‌های بیش از حد برای گروه‌های حساس ناسالم است.

سعید میرزاحسینی سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: هم اکنون شاخص آلودگی هوا براساس اطلاعات ایستگاه سنجش و پایش کیفی هوا در شهر‌های الوند ۱۶۷ و در ایستگاه آبیک ۱۷۲ است.

وی اظهار داشت: براساس گزارش‌های هواشناسی، سکون جو تا سه شنبه هفته جاری در استان تداوم دارد، بنابراین احتمال تداوم وضع آلودگی هوا در مناطق یاد شده و نقاط صنعتی تا فردا زیاد است.

به گفته این مسوول محیط زیست، در پی آلودگی هوا کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان تشکیل شد که مصوباتی از جمله تعطیلی برخی مراکز آموزشگاهی در نقاط آلوده را به دنبال داشت.

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین اضافه کرد: در شرایط فعلی به واحد‌های تولید شن و ماسه و آسفالت اعلام شده تا فعالیتی نداشته باشند و همچنین به طور میانگین هفتگی ۲۰ مورد اخطار برای واحد‌های آلاینده هوا در سطح استان صادر می‌شود که در صورت عدم تمکین نسبت به رعایت نکات مقررات زیست محیطی، تعطیلی واحد‌های آلوده کننده در دستور کار خواهد بود.

شاخص‌های آلودگی عبارتند از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از یکصد تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.