مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: سد تهم تامین کننده آب شرب زنجان است و با توجه به کاهش بارندگی‌ها، میزان حجم آب آن، ۵۶ درصد کاهش یافت.

علیرضا نجفلو مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ورودی آب به سد تهم ۱۳ درصد بوده و با توجه به کاهش بارندگی ها ذخیره آب در همه سدهای استان با کاهش شدید مواجه شده است.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف در همه بخش‌ها به خصوص از سوی کشاورزان، یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی در استان مربوط به بخش کشاورزی است که بخش عمده این آب نیز به دلیل بهره وری پایین، هدر می‌رود.

نجفلو با بیان اینکه مدیریت نشدن مصرف در شرایط کنونی منجر به چالش جدی در تامین آب می شود، اظهار کرد: حتی در صورت تحقق پیش بینی زمستان پر بارش، این شرایط نیز در ارتقای وضعیت آبهای زیرزمینی استان موثر نخواهد بود و هم استانی ها همچنان باید در استفاده از این مایه حیات، صرفه جویی کنند.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای زنجان رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان، تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی و پرهیز از کشت محصولات پرآب بر، تامین زیرساخت های لازم برای تامین آب پایدار و تثبیت مصارف آبهای زیرزمینی را از راهکارها و برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از بحران آب بیان کرد.

سد تهم، در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان زنجان و در هشت کیلومتری پائین‌ دست روستای تهم قرار دارد، محل احداث سد در فاصله حدود ۳۰۰ متری پائین‌ دست، محل تقاطع رودخانه تهم و گله رود است.

برچسب ها: کم آبی ، آب سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.