غول دریای سرخ نامی است که برای سامانه بارشی قدرتمندی گذاشته اند که قرار است بخش‌هایی از کشور را درگیر کند.

ورود غول دریای سرخ به کشور خبری بود که هفتم دی ماه پر بازدید شد و از شکل گیری سامانه بارشی قوی در دریای سرخ سخن به میان آمده بود، سامانه‌ای که از آن به عنوان غول دریای سرخ یاد می‌شد.

محمدرضا جاویدی تحلیل‌گر علوم جوی و از کارشناسان هواشناسی در این‌باره به همشهری اعلام کرده بود که بر اثر این سامانه جوی، ممکن است برخی از استان‌های کشور شاهد بارندگی بی سابقه تا ۳۰۰ میلی‌متر باشند، تا جایی که این بارش‌ها ۱۰ روز به طور پیوسته ادامه خواهد داشت.

این که غول دریای سرخ چه تاثیری در شمال شرقی ایران، شهر‌های استان و به ویژه مشهد خواهد داشت؟ سوالی بود که از رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان پیگیری کردیم  آن طور که قائنی پور گفته بود «شکل گیری این سامانه از دریای سرخ واقعیت دارد، اما این را که این غول در آسمان شمال شرق ایران و مشهد خودی نشان دهد یا خیر، هنوز نمی‌توان اعلام کرد.» حالا آن طور که رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی گفته این غول در دریای سرخ تشکیل می‌شود، اما به صورت پر قدرت به مشهد و خراسان رضوی نمی‌رسد!


غول شاید ضعیف شده به استان برسد!


قائنی پور با بیان این که سامانه بارشی در دریای سرخ تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: این سامانه بارشی در دریای سرخ تشکیل خواهد شد و از جنوب غرب وارد کشورمان می‌شود.

 در پاسخ به این سوال که آیا خراسان رضوی متاثر از سامانه بارشی دریای سرخ خواهد شد یا نه؟ گفت: این سامانه بارشی به استان ما می‌رسد، اما آن قدر ضعیف است که ممکن است در حد بارش‌های رگباری باشد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر پنچ شنبه این هفته بارش‌ها در استان اتفاق خواهد افتاد و جنوب غرب استان بارش‌هایی خواهیم داشت، از جمله در شهرستان‌های بردسکن، بجستان، تربت حیدریه و فریمان و مشهد بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان درباره پیش بینی میزان بارش‌ها نیز گفت: احتمالا تا ۳ میلی متر بارش خواهیم داشت، اما به لحاظ آلایندگی هوای مشهد، تا پنج شنبه هوای استان ناسالم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.