اعضای شورای عالی نظارت فنی بر مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان اعلام کردند: مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان اشکالات اساسی دارد و اقدامات استحکام بخشی در خصوص مسجد نیز باید صورت گیرد.

اعضای شورای عالی نظارت فنی بر مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان در نشستی با علی دارابی قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی گزارش اولیه خود را درباره وضع مسجد جامع عباسی و گنبد آن ارائه کردند.

در این جلسه سید مرتضی فرشته نژاد، اسکندر مختاری، علیرضا ایزدی و فریبا خطابخش هر یک گزارش مشاهدات و مطالعات و بررسی‌های خود را ارائه کردند و  توجه بایسته و اهتمام دولت برای حفظ و صیانت از میراث فرهنگی اصفهان را خواستار شدند.  

اعضای شورا تصریح کردند که مرمت گنبد مسجد دارای اشکالات اساسی است و اقدامات استحکام بخشی در خصوص مسجد نیز باید صورت گیرد.

علی دارابی نیز با قدردانی از اقدمات شورای عالی نظارت فنی بر مرمت مسجد جامع عباسی اصفهان گفت: تصور جهان بدون ایران امری بعید است همانگونه که ایران را بدون اصفهان نمی‌توان تصور کرد. آثار تاریخی اصفهان، همچون نگین انگشتری می‌درخشند و همه ما وظیفه داریم برای حفظ، مرمت و نگهداری آنها وظایف خود را ایفا کنیم.

او افزود: طرح مدون شورا می‌تواند پایه و اساس اقدامات بعدی باشد. این طرح باید زمان بندی و برآورد اعتبارات لازم را داشته باشد.

 بهار امسال پس از ۱۱ سال مرمت گنبد مسجد جامع عباسی اصفهان به هنگام باز کردن داربست‌ها، معلوم شد مرمت، اشکالاتی دارد که سبب گلایه های علاقه مندان به میراث تاریخی شد. اعضای شورای عالی نظارت فنی متشکل از استادان و صاحبنظران برای رسیدگی به این امر تشکیل شد که گزارش خود را در جلسه با مسئولان ارشد وزارت میراث فرهنگی ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار