پدر و مادر چهار قلو‌هایی که ۱۶ روز پیش به دنیا آمده اند از وعده‌های بر زمین مانده می‌گویند.

 ۱۶ روز پیش بود که خبر تولد چهارقلو‌های فریمانی به تیتر رسانه‌ها تبدیل شد. به‎دنیا آمدن دو دختر و دو پسر چهارقلو باعث شد تا تعداد فرزندان یک خانواده کوچک به پنج برسد و خواهر هشت‌‎ساله‎‌شان دیگر تنها نباشد.

خوشبختانه حال عمومی مادر و نوزادان به لطف الهی خوب است و مشکل خاصی ندارند، اما تنها چالش اساسی که به یک دغدغه بزرگ برای پدر و مادر این چهارقلو تبدیل شده، بحث تامین هزینه‎های زندگی است که در شرایط سخت اقتصادی این روزها، سرسام‎آور است و به‏ راحتی حل شدنی نیست و واقعا ضروری است تا خیران و حتی سازمان‌های دولتی دست به‎کار شوند و بخشی از مشکلات این خانواده را برطرف کنند.


چشم انتظار خیران


پدر ۲۹ ساله فریمانی با بیان این که تا قبل از این که چهارقلو‌ها به دنیا بیایند، تأمین هزینه زندگی و تنها دخترم «یاسمن» که ۸ سال دارد، بسیار سخت بود، می‎گوید: همسرم خانه‎دار است و من هم کارگر ساده هستم. مستأجریم و اکنون با شرایط اقتصادی بسیار سختی روبه‎رو هستیم؛ لذا از خیران و مسئولان این انتظار را داریم که در این شرایط سخت ما را تنها نگذارند و درکنار ما باشند.

ابوالفضل عبداللهی به وضعیت درآمدی خود اشاره می‎کند و می‎افزاید: شغل و درآمد مناسبی ندارم. اکنون بیکار هستم و نمی‎دانم ادامه زندگی‎ام را چگونه اداره کنم.

وی با بیان این که از همان روزی که فرزندانم در بیمارستان ام‎البنین مشهد به دنیا آمدند، خیلی از مسئولان و حتی افراد مختلف وعده‎هایی مبنی بر کمک و حمایت داده‎اند، تصریح می‌کند: متأسفانه تاکنون بیشتر این وعده‎ها در حد حرف بوده و عملی نشده است. ما در این شرایط سخت واقعا محتاج و نیازمند کمک هستیم.

وعده‌های بر زمین مانده


در ادامه مادر این چهارقلو‌ها نیز می‌گوید: چند روزی است که از بیمارستان مرخص شده و به منزل خود آمده‎ایم. خدا را شکر می‌کنم که فرزندان چهارقلویم (محمد، علی، فاطمه، زهرا) حال عمومی خوبی دارند.

فهیمه سلیمی‎زاده در ادامه سخنان خود به وعده‌های داده شده اشاره می‌کند و می‌افزاید: وقتی در بیمارستان بودیم، افرادی نزد ما آمدند و جویای احوال مان شدند که واقعا از آن‎ها تشکر می‌کنیم، اما در بیمارستان قول‌هایی داده بودند که به محض مرخص شدن از بیمارستان، یک منزل جدید به ما واگذار کنند. حتی قرار شد که هزینه‌های فرزندانم نیز پرداخت شود، اما حالا که از بیمارستان مرخص شده و به فریمان آمده ایم، فقط هزینه‌های بیمارستان، ۲ کارت هدیه و مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ما داده اند.

سلیمی‎زاده تصریح می‌کند: حالا که قول‌های داده شده را پیگیری می‌کنم، در پاسخ ما گفته می‌شود که آن حرف‎ها سوءتفاهم بوده است و فقط هزینه اجاره ۲ سال به همراه هزینه ۶ ماه شیر و پوشک فرزندان را می‌توانیم تأمین کنیم.

کمک‌های آستان قدس رضوی


رستم‎زاده، کارشناس روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی آستان‎قدس رضوی، درباره کمک‌های آستان‎قدس به این خانواده فریمانی به خبرنگار ما گفت: آستان‎قدس رضوی ۱۰ میلیون تومان قبل از تولد بچه‎ها به خانواده چهارقلو‌های فریمانی هدیه داده است، همچنین ۴ کارت هدیه نیز از دیگر کمک‎های آستان قدس رضوی به این خانواده فریمانی است.

او  با بیان این که هزینه بیمارستان این خانواده از طرف آستان‎قدس رضوی نیز پرداخت شده است، تصریح کرد: هزینه کل بیمارستان ۵۰ میلیون تومان بود که از طرف آستان‎قدس رضوی پرداخت شده است.

وی درباره ادعای مادر چهارقلو‌ها که آستان‎قدس متعهد شده بود، خانه‎ای نیز از طرف این آستان به این خانواده تحویل شود، تصریح کرد: هیچ قولی درباره تامین مسکن برای این خانواده از طرف آستان قدس داده نشده است، فردی که وعده داده، مدیر یکی از تشکل‌های مردمی است که درخصوص فرزندآوری در مشهد فعالیت می‌کند. معرفی این خانواده به آستان قدس رضوی نیز از طرف همین فرد بوده است و این فرد نیروی آستان قدس نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۴:۰۳ ۱۲ دی ۱۴۰۱
سلام این خبر رو صبح در روزنامه خراسان و سایت خبری بسیار خوب شما خواندم -خدا کنه که بهشون کمک کنند واقعا سخته -خواهر من یک دختر دارند و شوهرش کارگره و مستاجره .اداره زندگیشون سخته حالا اینا که با دختر بزرگشون میشن 5 نفر خیلی سخت تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۲ دی ۱۴۰۱
چقدر خوبه از زندگی و وضعیتشون صداوسیما گزارش بگیره تا زودتر مشکلاتشون رفع بشه
اخه اینجوری مردم بیشتر متوجه میشن