عضو شورای شهر شیراز گفت: شورای اسلامی و شهرداری شیراز در ساخت مسکن ملی همچون تهران ورود جهادی داشته باشند، زیرا وضع موجود نشان از بی رغبتی دارد.

محمدرضا هاجری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی در مکتب خود درس ایثار و شجاعت به ما آموخت و آنچنان شیفته و شیدای سیره فاطمی بود که دشمنان برای ترورش، حضورش در ایام فاطمیه را هدف قراردادند نهضت وی همیشه زنده خواهد ماند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: در شورای اسلامی چهارم شیراز مصوب شد، شیراز قدیم تحت پوشش شهرک سینمایی مانند شهرک «غزالی» در زمین‌های متعلق به شهرداری شیراز در انجیره قرار بگیرد و سریال «حضرت احمد ابن موسی (ع)» در آن ساخته شود.

او گفت: تفاهمنامه سه جانبه شهرداری شیراز، صدا و سیمای مرکز فارس و تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در این زمینه به امضا رسید، اما این پروژه فاخر را قربانی کردند و نگذاشتند بر ظرفیت‌های شیراز افزوده شود که باید پیگیری شود.

هاجری در ادامه با تاکید بر قدمت آرامستان «دارالسلام» شیراز گفت: قدمت این آرامستان از «تخت فولاد» اصفهان بیشتر است، اما در بازسازی، بهسازی و قرار گرفتن در بستر‌های زیارتی و گردشگری آنطور که به «تخت فولاد» توجه شده است به این آرامستان کهن توجه نشده است.

او گفت: اختلاف بر سر تقسیم این آرامستان بین میراث فرهنگی، اوقاف و شهرداری علی‌رغم وجود طرح و نقشه‌ها و هزینه‌های بسیار توسط شهرداری شیراز، راکد مانده است و این آرامستان همچنان پاتوق معتادان و گور و کارتن خواب‌ها شده است و از نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار فارس درخواست دارم با جمع کردن اضلاع سه گانه و گره گشایی اقدامی کنند تا آرامستان جهانی «دارالسلام» شیراز، بتواند جایگاه واقعی خود را به دست آورد و محور حضور زوار اهل قبور و گردشگران اماکن تاریخی باشد.

هاجری با تاکید بر به سنت حسنه وقف هم گفت: لازم است محدوده قانونی موقوفات شیراز مشخص شود، زیرا برخی از تولیت موقوفات، مردم را تحت فشار دریافت‌های نجومی قرار داده که مردم را به وقف بی اعتماد و بدبین می‌کنند.

او در خصوص مسکن ملی هم گفت: شورای اسلامی و شهرداری شیراز در ساخت مسکن ملی همچون تهران ورود جهادی داشته باشند، زیرا وضع موجود نشان از بی رغبتی دارد و اداره کل راه و شهرسازی می‌تواند با مشارکت و همکاری مشترک شهرداری و اوقاف و تهاتر متقابل زمین در تمامی محلات شیراز با زیرساخت‌های مناسب، طرح مسکن ملی را به سرانجام برساند.

ضعف در مناسب سازی محیطی در ایام و مناسبت‌های اخیر

علی اکبر سلطانی گفت: در کنار وظایف گوناگون مدیریت شهری یکی از اقداماتی که توسط شهرداری صورت می‌پذیرد، مناسب سازی محیطی در مناسبت‌های مختلف می‌باشد که دیگر دستگا‌های در کنار شهرداری در سطح شهر این وظیفه را به عهده دارند.

او گفت: با توجه به عدم همراهی دستگاه‌های متولی در مناسب سازی محیطی در مناسبت‌های مذهبی، ملی، آیینی، بزرگداشت سردار سلیمانی در ایام اخیر، متأسفانه دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام ندادند و این عدم مناسب سازی به چشم می‌آید.

 سلطانی گفت: مناسب‌سازی محیطی نه تنها وظیفه شهرداری، بلکه وظیفه تمامی دستگاه هاست که بار‌ها در نطق‌های شورا به متولیان امر انتقاد شده است؛ اما گویا گوش شنوایی نیست.

او در ادامه با اشاره به مدیریت مالی بهینه برای پروژه‌های شاخص شهری گفت: عدم تعیین تکلیف معاون مالی شهرداری از دیگر مشکلات امروز شهرداری می‌باشد که باید از سوی شهردار محترم به این موضوع توجه ویژه شود و هر چه زودتر تایین تکلیف گردد.

سلطانی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تعطیل شدن برخی پروژه‌ها از جمله دیوارنگاره ستاد و در شرف لغو قرارگرفتن برخی کار‌های فاخر؛ مانند فیلم احمد ابن موسی بعد از سال‌ها موجب نگرانی شده است.

او در پایان گفت: امیدواریم شهردار محترم شیراز توجه بیشتری به موضوعات داشته باشد و برای رفع این موارد اقدام نمایند.

در نود و ششمین صحن علنی شورا در راستای حمایت از بانوان قهرمان ورزشی در جهت توسعه ورزش از بانوان ورزشکار کلان شهر شیراز در رشته ورزشی کاراته تقدیر به عمل آمد.

تفاهم نامه همکاری و مشارکت شورای اسلامی شهر شیراز و دانشگاه شیراز در جهت افزایش همکاری‌های دو جانبه وارائه خدمات متقابل وبهره مندی از توانمندی‌های طرفین در زمینه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی در حوزه مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات سخت افزاری ونرم افزاری طرفین در اجرای برنامه‌های مزبور با استفاده از ابزار‌های مختلف امضاء گردید.

این تفاهم نامه در راستای تحقق سیاست دستیابی به مدیریت کارا، اثر بخش وپایدار و همچنین توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و بهره مندی از امکانات، توانمندی‌ها وظرفیت‌های موجود، این تفا هم نامه مشترک همکاری بین شورای اسلامی شهر شیراز و دانشگاه شیرازمنعقد شد.

لازم به ذکر است این تفاهم نامه در تاریخ ۱۱ دی ماه در ساختمان شورای اسلامی شهر، میان شورای اسلامی شهر شیراز و دانشگاه شیراز منعقد شد و به امضای نمایندگان این دو ارگان، جناب آقای محمد موذنی رئیس دانشگاه شیراز واز یک طرف، جناب آقای مهندس مهدی طاهری، رییس شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

گفتنی است در این جلسه بیست دستور کار بررسی شد که اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی به صورت دو مرحله‌ای، واگذاری اجرای پروژه تکمیل بزرگراه کوهسار مهدی به قرارگاه سازندگی خاتم النبیا، تصویب نرخ نامه خدمات قابل ارائه در آرامستان بهشت احمدی و پرداخت هزینه خدمات سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان معلول جسمی و حرکتی مدارس دولتی استثنایی با خودرو‌های سواری بخش خصوصی و بررسی مشکلات مربوط به باغ موزه دفاع مقدس از مهم‌ترین مصوبات جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار