شهردار کرمان از ایجاد ۳۰ هزار مترمربع معبرو حدود ۴۰۰۰ مترمربع فضای جدید برای پارکینگ و فضای تفریحی در محدودۀ گلزار شهدا خبرداد.

سعید شعرباف، در تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده در مراسم سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در گلزار شهدا، با بیان اینکه در آستانه برگزاری مراسم سالگرد، اتفاقات خوبی در گلزار شهدای کرمان رخ داده، به انجام چندین کار زیرساختی اشاره کرد.

او اجرای چند مرکز تفریحی ازجمله مرکز تفریحی برای کودکان در مسیر پیاده‌روی به سمت مواکب را ازجمله دیگر موارد بیان کرد .

شعرباف، ضمن اعلام آماده‌باش شبانه‌روزی نیرو‌های شهرداری گفت: با توجه به نیاز مبرم به فراهم‌آوردن زیرساخت‌های لازم، نیرو‌های شهرداری سه ماه متوالی مشغول فعالیت هستند؛ ضمن اینکه در بخش تنظیف، حدود ۴۰۰ نفر به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اقدامات مورد نیاز ازجمله تأمین سرویس بهداشتی، ایجاد فضای اسکان، تأمین آب و برق، جابه‌جایی دکل‌های فشار قوی، اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز، نصب علائم ترافیکی و خط‎کشی و آسفالت معابر محدودۀ گلزار شهدا، به طور کامل انجام شده است.

شهردار کرمان درخصوص تدابیر اندیشیده شده برای تسهیل تردد و کنترل ترافیک سنگین در دهه مقاومت گفت: شهرداری برحسب وظیفه‌ای که برعهده داشته، فضای بسیار زیادی از پارکینگ را در محدودۀ گلزار شهدا و پردیسان قائم (عج) ایجاد کرده است.

شعرباف، با بیان اینکه طرح ترافیکی خاصی در این محدوده اجرا شده است، اظهار کرد: ورودی‌های مجموعه گلزارشهدا، مسدود و از ورود اتوبوس‌ها و خودرو‌های شخصی به محدودۀ اصلی پردیسان قائم (عج) جلوگیری می‌شود.

وی، با بیان اینکه زائران باید مسیر زیرگذر «شهید جمالی‌زاده» تا گلزار شهدا را پیاده طی کنند، بیان کرد: برای تسهیل تردد مردم، ۳۰ ون برقی برای جابه‌جایی زائران اختصاص دادیم؛ بنابراین، مردم باید تا حد امکان از آوردن خودرو به داخل مجموعه خودداری کنند.

شهردار کرمان همچنین از برپایی موکب در دیگر نقاط شهر خبر داد و گفت: امسال با تدابیر انجام‌شده و با همکاری سپاه پاسداران، ستاد مردمی بزرگداشت حاج‌قاسم سلیمانی، استانداری و شهرداری، در نقاط محوری شهر ازجمله میدان‌های اصلی و پارک‌های شهر، مواکبی را راه‌اندازی کردیم تا به‌صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی کنند.

شعرباف، با اشاره به اینکه در داخل مجموعۀ گلزار شهدا محل‌هایی برای اطلاع‌رسانی خدمات به زائران برنامه‌ریزی شده است، افزود: در ورودی‌های شهر نیز این امکان برای مسافران فراهم شده است؛ ضمن اینکه در محل‌های اسکان، از طریق نرم‌افزار و بروشور، به زائران اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین ازسوی مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های ایران و شهرداری تهران، موکب‌هایی در مسیر‌هایی غیر از مسیر اصلی پیاده‌روی به سمت گلزار شهدا، برای زائران در نظر گرفته شده است.

شهردار کرمان درخصوص اقدامات فرهنگی و هنری گفت: شهرداری حجم قابل توجهی از تبلیغات محیطی را برعهده داشت که این موارد شامل فضاسازی و تبلیغات در سطح شهر و مجموعه پردیسان قائم (عج)، ورودی و خروجی‌های شهر، نصب ایستگاه‌های راهنمای زائران در ورودی‌های شهر و پردیسان قائم (عج)، چاپ نقشه راهنما، بروشور و پوستر‌های مورد نیاز است.

شعرباف افزود: شهرداری به هیأت‌های مذهبی که قصد دارند در حد بضاعت خود در سطح شهر، برنامه‌ای برای مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها داشته باشند نیز کمک می‌کند.

وی از رونمایی سه کتاب جدید حوزه کودک و مستند زندگی شهید حاج‌قاسم سلیمانی، با عنوان «پاییز ۵۰ سالگی» خبر داد و گفت: تلاش کردیم تولید محتوای خوبی در حوزه مکتب حاج‌قاسم سلیمانی داشته باشیم.

شهردار کرمان، با بیان اینکه موفقیت در انجام کار‌های زیرساختی، خدماتی و عمرانی در محدودۀ گلزار شهدا و پردیسان قائم (عج) به‌منظور برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها را مدیون نفس قدسی شهید حاج‌قاسم سلیمانی هستیم، ادامه داد: همچنان در تلاش هستیم تا سومین مراسم سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، به‌خوبی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار