محمد کرمی گفت: تأمین آب آشامیدنی استان در رأس توجه دولت قرار دارد، بنابراین اجرای طرح‌های اضطراری آبرسانی باید تسریع شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مدیران صنعت آب استان با اشاره به اینکه در مناطق مختلف کشور با توجه به شرایط اقلیمی، اقدامات متعددی برای تأمین آب آشامیدنی انجام شده، اظهارداشت: در این استان به دلیل شرایط موجود طرح‌های تأمین آب آشامیدنی برای مردم تعریف شده و در دست اجرا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع تأمین آب آشامیدنی سیستان و بلوچستان در رأس توجه قرار دارد، افزود: این مهم در جلسه هیئت دولت اعلام و راهکار‌های اجرایی برای کاهش مشکل آبی استان دیده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرایط به نحوی است که با حساسیت خاصی مسائل و مشکلات استان دنبال می‌شود، تأکید کرد: تأمین آب آشامیدنی با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف کشاورزی و صنایع باید در دستور کار قرار گیرد.

وی سرعت بخشیدن به طرح انتقال آب از «تهلاب» به زاهدان را با توجه به تنش آبی این شهر ضروری دانست و خواستار تسریع عملیات طرح تأمین آب شهر زاهدان از هامون هیرمند که چاه‌های آن در حال حفاری است شد.

کرمی گفت: احداث سد‌های کنترل سیلاب که دارای پتانسیل آبی هستند به منظور استفاده در مصارف کشاورزی و همچنین طرح‌های آبخیزداری باید در برنامه کاری قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار