معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

سردار سلیمانی به همه سرزمین‌های اسلامی تعلق داشت

سرتیپ اکرمی نیا گفت:شهید سلیمانی از همه‌ی ظرفیت‌های سازمان‌های نیرو‌های مسلح برای اهداف مقاومت استفاده می‌کرد.

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفتگو با برنامه «مرد میدان» رادیو مقاومت اظهار کرد: تدبیر شهید سلیمانی را در چند بُعد می‌توان مورد بررسی قرار داد؛ اول اینکه تدبیر ایشان فرا دینی و فرا مذهبی بود. سردار در کنار شجاعتی که داشت و تدبیری که به خرج میداد، در میدان تدبیر، فرا دینی و مذهبی عمل می‌کرد. به عنوان مثال می‌توان به حشدالشعبی عراق اشاره کرد که بخش مهمی از اعضای آن را اهل سنت و مسیحیان تشکیل می‌دادند. این یکی از ویژگی‌های این مکتب و این تدبیر است.

سرتیپ اکرمی نیا افزود: ویژگی دیگر اندیشه شهید سلیمانی، فرا قومیتی بودن آن است، هم اعراب و هم کرد‌ها و ترکمن‌ها در دایره تفکر و حوزه فرماندهی شهید سلیمانی گنجانده شده بودند. سردار از این ظرفیت‌ها برای جبهه مقاومت استفاده می‌کرد.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر اندیشه سردار سلیمانی فرا ملیتی بودن این تفکر است، شهید سلیمانی در کشور‌های اسلامی از ملت‌های مختلف برای جبهه مقاومت استفاده می‌کرد که بر اساس این راهبرد کلان موفق شد مردم مسلمان منطقه را بسیج کند و برای مقاومت یک راهبرد جدید تاثیرگذار ایجاد نماید و سرنوشت منطقه و جهان اسلام را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: ویژگی دیگر اندیشه‌های سردار سلیمانی، فرامرزی بودن است؛ سردار به همه سرزمین‌های اسلامی تعلق داشت نه فقط به کشور ایران، این ویژگی‌ها و تدابیر جزئی از مکتب اندیشه‌ای سردار سلیمانی است. ویژگی‌هایی که این مکتب رابه یک مکتب فراگیر تبدیل می‌کند.

امیر اکرمی نیا تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی اندیشه‌های سردار سلیمانی، اقدام فرا سازمانی بود. یعنی شهید سلیمانی از همه‌ی ظرفیت‌های سازمان‌های نیرو‌های مسلح برای اهداف مقاومت استفاده می‌کرد. از نیرو‌های ارتش به ویژه در پشتیبانی هوایی و توپخانه در میدان کمک می‌گرفت. نیرو‌های ارتش هم جایی که لازم بود وارد عمل می‌شدند و شهدایی هم دراین راه تقدیم جبهه مقاومت کردند.

وی عنوان کرد: یکی از راهبرد‌های اصلی دشمن ایجاد تفرقه بین نیرو‌های مسلح ما به ویژه ارتش و سپاه است. موضوعی که از ابتدا دنبال شده و در حوزه مقاومت هم همین طور است، این تلاش همواره وجود داشت، اما از آنجا که نیرو‌های مسلح وحدت فرماندهی دارند باعث می‌شود توطئه دشمنان خنثی شود و همچنین با بصیرت و آگاهی که نیرو‌های مسلح دارند این توطئه‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها خنثی می‌شود که همین موضوع باعث عصبانیت دشمن شده است.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت امروز در منطقه گسترده و نهادینه شده و تفکر مبارزه با استکبار گسترش پیدا کرده است. ملت‌های منطقه در مقابل آمریکا و صهیونیسم اعتماد بنفس پیدا کرده‌اند، همه این موفقیت‌ها از دستاورد‌های تفکر مقاومت است.

امیر اکرمی نیا بیان کرد: امروز قدرت فیزیکی که جبهه مقاومت دارد توانسته یک سطح مناسب از بازدارندگی را در مقابل دشمنان ایجاد کند، دشمنان مرتب تهدید می‌کنند، اما هیچ کدام تهدیداتشان را عملی نمی‌کنند و جرات تعرض ندارند و این نتیجه نهادینه شدن اندیشه مقاومت است و سردار سلیمانی تولید کنند و مروج این اندیشه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار