شهردار پایتخت گفت: مهم این است که بدانیم پیام شهدا چیست و در وضعیت فعلی چطور می‌توانیم به بهتر شکل امتحان پس بدهیم .

علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس، جبهه مقاومت و امنیت که شامگاه یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱، در مسجد اباصالح(عج) شهرری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سنت های الهی سنت‌ ابتلا و امتحان است. همه امتحان می شوند و کسی نیست که پا به این جهان بگذارد و امتحان نشود؛ این امتحان تاریخ معینی ندارد و هر لحظه برای ما امتحان است و خداوند در دلیل این امتحان فرموده است، برای اینکه راستگویان را از دروغگویان تفکیک کنیم. 

وی با بیان اینکه هم به نعمت و هم به سختی ها امتحان می شویم، افزود: اگر نعمت را پاس نداریم در واقع در این امتحان رفوزه شده‌ایم‌ لذا موضوع امانتداری و توجه به نعمت در اختیار، یک روی سکه و صبر و بردباری در مقابل مشکلات روی دیگر این سکه است.  

زاکانی با اشاره به اینکه این مراسم مربوط به شهدا است و در رابطه با شهدا، مهم این است که بدانیم پیام شهدا چیست و در وضعیت فعلی چطور می توانیم بهتر امتحان پس بدهیم تا در مقابل خداوند و معصومین شرمنده نباشیم، ادامه داد: بزرگترین نعمتی که امروز در دست ما است نعمت نظام اسلامی است. از آدم ابوالبشر تا امروز ۷ تا ۱۰ هزار سال زمان طی شده و پیامبران و انبیا آمده‌اند و شرایط به سمتی رفته که ما به ازای آن در سال ۵۷ یک نظام شکل گرفت که ادعا و شعارش بزرگ است زیرا آمده به اسلام ناب محمدی عمل کند. لذا این انقلاب دشمن زیادی دارد و شیاطین و استکبارگران همیشه درصدند تا انتقام بگیرند؛ چرا که چند صد سال زمینه‌چینی کرده‌اند تا جهان را غارت کنند اما انقلاب اسلامی این معادلات را به هم ریخته است. از این رو ۴۴ سال است که به صورت ویژه امتحان می شویم. 

شهردار تهران اضافه کرد: انقلاب کردن بسیار راحت تر از حفظ انقلاب است، چرا که خیلی ها بودند که انقلاب کردند اما بعدا نتوانستند همراه انقلاب بیایند و حتی برخی ها در مقابل آن ایستادند، بنابراین درس شهدا درس امانتداری است تا ما این نظام را حفظ کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اقای دکتر
لم تقولون ما لا تفعلون
آخرین اخبار