رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: متخلفان سه میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان طی ۹ ماه گذشته به منابع طبیعی این شهرستان خسارت زدند.

کشاورزیان گفت: ۴۶ محموله قاچاق محصولات منابع طبیعی از جمله گیاه «تاغ»، «چلم» و «کتیرا» طی ۹ ماه گذشته توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری مأموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ۵۱ نفر در این راستا دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، ابراز داشت: بیشتر این محموله‌ها از خودروهای عبوری استان‌های همجوار به مقصد تهران و شمال کشف شد.

کشاورزیان با اشاره به اینکه ماموران نیروهای انتظامی در کشف این محموله‌ها نقش به سزایی داشتند، ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از پنج تن زغال تاغ به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان از سودجویان منابع طبیعی کشف و ضبط شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اظهار داشت: ۳۶ تن چوب تاغ نیز به ارزش ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان طی ۹ ماه گذشته از قاچاقچیان منابع طبیعی کشف شد.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه کمیسیون تعیین خسارت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در سال جاری، برای قطع هر اصله درخچه تاغ با میانگین۳۰ سال، ۲ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شد.

کشاورزیان از شهروندان خواست هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی را با سامانه ۱۳۹ و یا تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.