رییس هیات اسکی استان زنجان گفت: پیست اسکی پاپایی زنجان با توجه به ارتفاع کم، یک پیست حرفه‌ای نیست اما برای برگزاری کلاس‌های آموزشی مناسب است.

رضا اژدری آزاد رییس هیات اسکی استان زنجان گفت: با توجه به ظرفیت این پیست، کلاس‌های آموزشی برای علاقه مندان استان های کردستان، قزوین و زنجان در این پیست برگزار می شود.

وی گفت: پیست پاپایی زنجان به عنوان تنها پیست اسکی زنجان از مناطق دیدنی و زیبای زمستانی در استان است که همه ساله با بارش نخستین برف، پذیرای خیل عظیم اسکی بازان می‌شود.

رییس هیات اسکی استان زنجان گفت: در حال حاضر در پیست اسکی فقط پنج سانتی‌متر برف باریده است و راه‌اندازی و بهره‌برداری از پیست به بارش برف دیگری بستگی دارد.

این مسئول ورزشی با بیان اینکه برف کوبی پیست با بارش‌های بعدی انجام می‌شود تا جهت حضور ورزشکاران آماده شود، افزود: ارتفاع پایین پیست اسکی پاپایی زنجان موجب می شود که برف های به زمین نشسته پس از مدت کوتاهی آب شود که به همین علت نیاز است محل پیست به نقاط با ارتفاع بالاتر انتقال یابد تا محل اسکی آماده شده خیلی سریع از بین نرود.

این کارشناس با بیان اینکه این هیات ورزشی همه ساله در صورت بارش برف به ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر در پیست پاپایی زنجان بلافاصله با دستگاه برف کوب بستر را برای ورزش اسکی فراهم می‌کند، ادامه داد: اگر میزان بارش برف در پیست در حد مناسب و استاندارد نباشد در این صورت سلامت اسکی کنندگان با تهدید و خطر مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال در ۲۶ دی، ۴۰ سانتیمتر برف در پیست پایایی نشسته بود که بسیاری از علاقه مندان را خوشحال کرد، اظهار داشت: امیدواریم بارش رحمت الهی در فصل زمستان تداوم داشته باشد تا پویایی این رشته را در استان شاهد باشیم.

پیست پاپایی زنجان چهارمین پیست قدیمی کشور و جزو معدود پیست‌هایی است که به عنوان محل تمرینی برای افراد مبتدی محسوب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۶:۰۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بایدپیست اسکی وورزش های زمستانی پاپایی درکل کشور زبان زدباشدوسالانه ورزش های زمستانی کشورفقطدرپیست پاپایی باشدوبایدرسیدگی وزمینه سازی بسیاری برای منطقه پاپایی قرای ورزش های زمستانی انجام بگیرد