معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور می‌گوید: با بهره‌برداری از طرح‌‎‌های جدید این میزان در پایان سال به حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب خواهد رسید.

مجید آقازاده در بازدیدی که از طرح‌های آبرسانی استان بوشهر داشت، گفت: اکنون ۴۵ هزار مترمکعب آب از آب شیرین‌کن‌های استان بوشهر برداشت می‌شود که با بهره‌برداری از طرح‌‎‌های جدید این میزان در پایان سال به حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب خواهد رسید.

او ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته، آب آشامیدنی ۶۵ تا ۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر از آب شیرین‌کن‌ها تامین خواهد شد.

به گفته معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور، مشکل کمبود آب ۳۰ درصد از روستا‌ها با اجرای طرح جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی برطرف خواهد شد.

آقازاده گفت: پیش‌بینی شده با اجرای این طرح‌ها بخش عمده مشکل کمبود آب شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر برطرف و پایداری لازم در تامین آب حاصل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: طرح‌های آب‌شیرین‌کن و جهاد آبرسانی در اولویت مدیریت ارشد استان قرار دارد و تکمیل این طرح‌ها که راه‌اندازی بخشی از آن‌ها برای دهه فجر پیش بینی شده، تنش آبی مناطق زیادی از استان را برطرف می‌کند.

ابوالحسن عالی می‌گوید: سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در اجرای این طرح‌ها مشارکت کرده‌اند که این مهم سرعت چشمگیری در اجرای طرح‌ها ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.