قائمى گفت: خودروهاى فرسوده ٣٧ درصد در آلودگى هوا نقش دارند که نیازمند اسقاط هرچه سریعتر این خودرو‌ها هستیم.

على اصغر قائمى عضو شوراى شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: نامه اى در خصوص آلودگى هوا به سران قوا ارسال شده و در آن از این معضل بزرگ گفته شده است؛ در شرایط سختی از آلودگی هوا قرار داریم، چندین سال است که تهران و کلانشهر‌ها درگیر معضل الودگی هوا هستند و شرایط بحرانى است؛ اعداد روز‌های ناسالم به ١٣٠ روز رسیده و به تعداد آن افزوده هم مى شود.

وى ادامه داد: بیش از ٢٦ هزار نفر در کشور به دلیل آلودگى هوا فوت مى کنند که آمار بسیار زیادى است، غلبه بر این شرایط غیرممکن نیست و با به کارگیرى توان دستگاه‌ها مى توان از این آلودگى کم کرد؛ جایگزینی موتور سیکلت هاى برقى، ارتقا کیفیت سوخت، عدم استفاده از سوخت‌های نامناسب و... از مواردى است که در کاهش آلودگى موثر است.

عضو شوراى شهر تهران یادآور شد: ٢٦ دستگاه در زمینه الودگی هوا نقش دارند و تا زمانى که همه با هم وارد چنین میدانى نشوند نمی‌توان نتیجه اى مشاهده کرد، خودروهاى فرسوده ٣٧ درصد در آلودگى هوا نقش دارند که نیازمند اسقاط هرچه سریعتر این خودرو‌ها هستیم.

قائمى گفت: برخورد قاطع با خاتیان و اعمال سیاست‌های تنبیهى با دستگاه‌هایی که تقصیر دارند باید انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۲ دی ۱۴۰۱
مازوت نسوزانید هوا دوباره تمیز خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
خودتون قانون مزخرف و چرند به اصطلاح هوای پاک رو که خودتون بهتر میدونین غیر قابل اجراست رو نوشتین بعد یقه این و اون رو میگیرین ؟؟؟
آخرین اخبار