رئیس گروه سرشماری مرکز ملی آمار ایران گفت: همه مراحل سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی و توسط خود اتباع خارجی انجام خواهد شد.

پور رضا رئیس گروه سرشماری مرکز ملی آمار ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از ساکنان بالای ۱۵ سال اتباع خارجی خواست برای سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن مشخصات خود را در سایت kanoonnobat.ir ثبت کنند.

به گفته پوررضا این اتباع خارجی برای ثبت مشخصات خود لازم است کدپستی محل سکونت و شناسه یکتا مخصوص خود را به همراه داشته باشند.

رئیس گروه سرشماری مرکز ملی آمار ایران افزود: داخل این سایت بخشی برای سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن اختصاص داده شده و اتباع خارجی می‌بایست نام و نام خانوادگی، شناسه یکتا، کدپستی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنند.

پوررضا تاکید کرد: هیچ شخصی برای آمارگیری در طرح آزمایشی نفوس و مسکن به خانه اتباع خارجی مراجعه نخواهد کرد و همه مراحل به صورت اینترنتی و توسط خود اتباع خارجی انجام خواهد شد.

به گفته رئیس گروه سرشماری مرکز ملی آمار ایران، برای انجام این سرشماری با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی هماهنگ شده تا این سرشماری مقدمات سرشماری اصلی یعنی سرشماری سال ۱۴۰۵ باشد که درحال حاضر در ۳۷ شهر ایران انجام می‌شود.

پوررضا در توضیح این سرشماری آزمایشی گفت: جمعیت اتباع خارجی هم جزئی از جمعیت ساکن جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آیند و می‌بایست آدرس درست محل زندگی خود را در سایت گفته شده وارد کنند چراکه هدف از این طرح شناسایی محل سکونت همه جمعیت ایرانی و غیرایرانی ساکن در جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس گروه سرشماری مرکز ملی آمار ایران در پایان نیز گفت: این افراد تا ۳۰ دیماه فرصت دارند مشخصات خود را در این سامانه ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید من خودم کارت آمایش دارم همسرم برگه سر شماری گرفته ولی برگه اشتغال نتونست بگیره الان تکلیف ایشون چیه لطفاً اگه میشه جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۱:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سپاس از اینکه اهمیت میدین
خواهشی دارم از باشگاه خبرنگاران از سال ۱۳۸۵ که وارد ایران شدم و اعضایی فامیل و در سال ۱۳۹۱ پاسپورت گرفتم و ویزا خورد پاسپورتم و متاسفانه هیچ گونه خروج از جمهوری اسلامی ایران نداشتم و پاسپورت خانواری دارم و فرزندی دارم و ایران متولد شده است و هیچ گونه مدرکی مبنی بر اینکه برای آینده اش داشته باشم ندارم زیرا خانوم بند متولد ایران است و پدر اش فوت شد و مدارک آنها ب مدت هفت سال است که تمدیت نشده زیرا هزینه آن را نداشتن و زندگی پسرم بلا تکلیف است و پلیس گذرنامه میگه باید خانموت پاس داشته باشه تا پسرت وارد پاسپورت خودت بشه و کشور من دست مصولین بی کفایت افتاده است و من از کشور ایران نمیتوانم خارج بشم تا بتوانم برای همسرم پاس تهیه کنم و مشکلات دیگر
آیا امکانش هست شما باشگاه خبر نگاران سوالی در این باره داشته باشید چون هیچ جواب قانع کنند به ما نمیدن
تشکر میکنم از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۰ دی ۱۴۰۱
خوب که چی بشه. در مورد مشکلات اتباع گواهینامه رانندگی اتباع حساب بانکی و سیم کارت وغیره گزارش تهیه کنید سپاس فراوان از شما عزیزان باشگاه خبرنگاران