تولید دارو در شرکت ماریون بیوتک شهر نویدای هند که اخیرا خبرساز شده بود، متوقف شد.

وزیر بهداشت هند روز جمعه گفت که هند تولید یک شرکت داروسازی مستقر در نزدیکی دهلی نو را که شربت سرفه آن با مرگ ۱۹ کودک در ازبکستان مرتبط است، متوقف کرده است.

به گزارش رویترز، ازبکستان این هفته اعلام کرد که حداقل ۱۸ کودک در شهر سمرقند در جنوب شرقی این کشور پس از مصرف شربت داک-۱ مکس ماریون بیوتک جان خود را از دست داده اند. روز پنجشنبه، رسانه‌های ازبکستان از نوزدهمین قربانی، یک کودک یک ساله، در منطقه نزدیک قشقاداریو خبر دادند.

وزارت بهداشت ازبکستان گفته بود این شربت حاوی یک ماده سمی به نام اتیلن گلیکول بوده و در دوز‌های بالاتر از دوز استاندارد برای کودکان یا توسط والدین آن‌ها که آن را با یک داروی ضد سرماخوردگی اشتباه گرفته اند، یا به توصیه داروسازان تجویز می‌شود.

منسوخ مانداویا، وزیر بهداشت هند گفت که تمام تولیدات در واحد ماریون بیوتک در نویدا، خارج از دهلی، متوقف شده است.

مانداویا روز جمعه در توییتر نوشت: «تمام فعالیت‌های تولیدی ماریون بیوتک در واحد نویدا دیروز متوقف شد، در حالی که تحقیقات بیشتر ادامه دارد».

حسن هریس، رئیس حقوقی ماریون به رویترز گفت که این شرکت تولید همه دارو‌ها را متوقف کرده است، زیرا منتظر گزارش دولت در مورد بازرسی است.

نه ماریون و نه وزارت بهداشت به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه بازرسان انحرافاتی از قوانین مربوط به تولید در یکی از واحد‌های تولیدی این شرکت پیدا کرده اند، پاسخ ندادند.

ازبکستان اقدام قانونی علیه نماینده ماریون انجام داده و به همه داروخانه‌ها دستور داده است که قرص‌ها و شربت‌های Dok-۱ Max را پس بفرستند.

وب سایت خبری ازبکستان روز جمعه گزارش داد که فروش تمام دارو‌های ماریون به طور موقت متوقف شده است.

هند به عنوان "داروخانه جهان" شناخته می‌شود و صادرات دارویی خود را در دهه گذشته دو برابر کرده است و در سال مالی گذشته به ۲۴.۵ میلیارد دلار رسیده است که بخش عمده‌ای از آن به لطف تولید واکسن است.

شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس آژانس توسعه صنایع دارویی این کشور را برکنار کرده است.

او با بیان اینکه مرگ کودکان در سمرقند و قشقاداریو نشان از وضعیت میدانی نامناسب و عدم کنترل داشت، گفت: همه مسئولانی که اجازه این امر را داده اند، طبق قانون پاسخ خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار