معرفی چهار گروه نمایشی راه یافته به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر به میزبانی کرمانشاه با معرفی چهار گروه نمایشی راه یافته به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر منطقه یک به میزبانی کرمانشاه، چهار نمایش مانداک، لابی رنت، بیگانه در خانه و آخرین نامه به عنوان نمایش‌های راه یافته به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امروز (۱۰ دی) در مراسم اختتامیه این جشنواره که در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به میزبانی کرمانشاه در برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر، گفت : این جشنواره طی روز‌های هفتم تا دهم دی، با حضور ۲۵۰ هنرمند در قالب ۱۷ گروه در کرمانشاه برگزار شد.

به گفته این مسئول این گروه‌ها از ۱۰ استان کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام و کردستان در این جشنواره شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر کرمانشاه در سه استان مازندران، بوشهر و فارس به عنوان سه منطقه دیگر جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر فجر برگزار خواهد شد، افزود: گروه‌های نمایشی برتر این مناطق هم به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: علیرغم اینکه جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر پس از هفت سال از سر گرفته شده، اما در جشنواره منطقه یک به میزبانی کرمانشاه هم از نظر کیفی هم کمی وضعیت مطلوبی را در این دوره جشنواره شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره حال و هوای پرنشاط و پرانگیزه‌ای را در تئاتر کرمانشاه ایجاد کرد، افزود: تئاتر هنری عظیم و فاخر است که در آن همبستگی، شور و نشاط دیده می‌شود و هنری است که در صحنه تقدیم مخاطب می‌شود و از نافذترین هنر‌ها برای انتقال مفهوم و محتوا به شمار می‌رود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.