مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ۸۸ اثر از آثار تاریخی شهرستان چرداول در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام امروز در سفر به شهرستان چرداول و حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: در حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع دستی اقدامات مطلوبی در این شهرستان انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: ۸۸ اثر از آثار تاریخی شهرستان چرداول در فهرست آثار ملی ثبت شده و اخیراً نیز ۴ مورد در دست بررسی قرار دارد.

شریفی با بیان اینکه گلیم نقش برجسته به عنوان شاخص‌ترین صنایع‌دستی استان مدیون این شهرستان است خاطرنشان کرد: گلیم نقش برجسته در سال ۶۶ ثبت ملی شد و فیلم مستندی نیز در این خصوص در دست اقدام است.

او با اشاره به فعالیت ۱۵ کارگاه صنایع‌دستی در شهرستان چرداول که اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفر را بدنبال داشته گفت: تعهد اشتغال میراث‌فرهنگی در این شهرستان طی سال جاری ۲۰ نفر بوده که خوشبختانه این رقم به ۳۸ نفر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در ادامه به پرداخت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی در این شهرستان اشاره کرد وتصریح کرد: از تعداد ۳۳ رشته صنایع دستی استان، ۱۵ رشته در این شهرستان فعال است.

شریفی در ادامه اظهار کرد:در ایام اربعین سال جاری ۱۱۰ غرفه صنایع‌دستی در سطح استان فعال بوده که ۱۵ مورد در شهرستان چرداول راه‌اندازی شد و حدود ۴۸۰ میلیون ریال فروش را بدنبال داشت.

او در پایان تصریح کرد: از ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی در دست اقدام استان ۲ مجتمع در شهرستان چرداول قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.