رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۱۰۵ هکتار گلخانه مدرن و پیشرفته در استان در حال احداث است.

داود شایقی گفت: در حوزه باغداری اقدامات خوبی برای راه اندازی باغات مدرن آغاز شده و انتظار می‌رود علاوه بر افزایش تولید محصولات باغی، شاهد افزایش اشتغال در این بخش هم باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل می گوید: در باغداری مدرن به ازای هر هکتار ۲ نفر اشتغال ایجاد می‌شود که با سرمایه‌گذاری انجام شده، در یک‌هزار هکتار اراضی زمینه اشتغال و هزار نفر در استان فراهم می شود.

او با اشاره به تقویت نظام بهره‌برداری در شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس گفت: با تأمین منابع مالی قرار است طرح‌های خوبی در حوزه باغداری مدرن و همچنین دامداری صنعتی در این دو بنگاه اقتصادی اجرا شده و بخشی از نیاز کشور تامین شود.

شایقی با اشاره به اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای رفع بیکاری دراستان می گوید: با برنامه‌ریزی انجام شده در قالب سند تحول استان در بخش کشاورزی،‌ صنعت و گردشگری به راحتی می‌توان برای پنج هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه اولویت اقدامات امسال استان تکمیل طرحهای مربوط به زیرساختهای حمل و نقل و پایاب سدهایت، گفت: امسال سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات حوزه آب و راه استان اردبیل اختصاص یافته است.

شایقی در این راستا از پیشرفت اجرای طرح پایاب سد گیوی خبر داد و می گوید: با بهره‌برداری از پایاب سد گیوی، سه هزار هکتار از اراضی گیوی از آبیاری مدرن برخوردار خواهند شد و این امر به افزایش سرانه و درآمد مردم کمک خواهد کرد.

او گفت: برای این طرح ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تأمین شده که تاکنون تملک اراضی و روند اجرای طرح با پرداخت مبلغ اولیه از طریق بانک‌های عامل به سرانجام رسیده است.

شایقی می گوید: سد گیوی که از سال ۸۴ شروع شده در سال ۹۶ به اتمام رسیده ولی احداث پایاب آن در اولویت قرار گرفت تا اراضی حاصلخیز این منطقه زیر کشت محصولات آبی برود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.