آتش نشانان اراکی روز‌های پنجشنبه و جمعه را با امدادرسانی بیش از ۱۰ مورد حوادث مختلف به پایان رساندند.

واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس در ابتدای جاده نظم آباد در ساعت ۲۳:۴۵ شامگاه روز جمعه آخرین حادثه اولین هفته زمستان بود که دو مصدوم نیز در پی داشت.

در این حادثه تیم امداد و نجات ایستگاه شماره دو از کوی صنعتی به محل بروز حادثه اعزام و با استفاده از تجهیزات امداد و نجات،

آتش نشانان اراک روز‌های پایانی هفته اول زمستان ۱۴۰۱ را با امدادرسانی بیش از ۱۰ مورد حوادث مختلف به پایان رسانده و در تمامی موارد به یاری شهروندان عزیز شتافتند.

از ۱۰ مورد حوادث روز‌های پنجشنبه و جمعه گذشته، ۲ حادثه مربوط به آسانسور بود که شهروندان گرفتار در کابین‌های آسانسور طی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اراک درخواست کمک کرده بودند و ناجیان آتش نشانی اراک در ایستگاه‌های شماره یک و چهار، به امدادرسانی این عزیزان شتافته و آنان را از داخل آسانسور خارج کردند.

عصر روز پنجشنبه ۸ دی ماه، ساعت ۱۸:۲۸ دقیقه، سامانه ۱۲۵ این سازمان خبر بروز حریق در یک منزل مسکونی را دریافت کرد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره ۴ از میدان فراهان به محل حادثه در ۲۰ متری میقان اعزام و با استفاده از خاموش‌های کننده مخصوص اقدام به خاموش کردن آتش آبگرمکن دیواری در داخل آشپزخانه کردند که خوشبختانه این حریق خسارت زیادی از خود به جای نگذاشت.

حوادث روز جمعه ۹ دی ماه با خبر بروز آتش سوزی در یک دستگاه خودروی سواری RD به آدرس ابتدای خیابان جهانگیری در ساعت ۱:۰۴ دقیقه بامداد آغاز شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره ۳ از خیابان امام (ره) به محل حادثه اعزام و با استفاده از خاموش‌های کننده‌های دستی اقدام به خاموش کردن آتش موتور این خودرو کرده و از سرایت حریق به اتاقک آن جلوگیری به عمل آوردند.

بامداد روز جمعه حادثه‌ای دیگر برای آتش نشانان ایستگاه شماره ۳ در بر داشت و خبر دریافتی توسط سامانه ۱۲۵، از بروز آتش سوزی در یک مغازه آرایشگری در خیابان شهید رجایی (ملک) در ساعت ۳:۳۷ دقیقه حکایت می‌کرد.


در این حادثه، یکی از شهروندان با مشاهده خروج دود از داخل مغازه با آتش نشانی تماس گرفته و این حریق را اطلاع رسانی می‌کند، با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، آتش نشانان ایستگاه شماره ۳ به سرعت خود را به محل بروز حادثه رسانده و آتشی که مغازه را در بر گرفته بود با استفاده از تجهیزات مخصوص اطفای حریق خاموش شد.

زنگ حریق دو ایستگاه آتش نشانی شماره یک و دو در ساعت ۸:۲۲ صبح روز جمعه ۹ دی ماه همزمان به صدا درآمد و آتش نشانان هر دو ایستگاه به سرعت خود را به شهرک خودرو رسانده و آتشی که به جان یک باب مغازه تعمیرگاه خودرو افتاده بود را مهار و خاموش کردند، در این حادثه یک دستگاه خودروی پژو پارس که در داخل مغازه بود دچار حریق شده بود که توسط نیرو‌های عملیاتی خاموش شد.

دو دستگاه خودروی پژو پارس و کمپرسی ولوو در ساعت‌های ۱۲:۴۵ و ۱۷:۳۱ عصر روز جمعه در دو نقطه مختلف شهر و از ناحیه موتور دچار حریق شده بودند که در هر دو حادثه با حضور به موقع آتش نشانان، آتش به سرعت مهار و از سرایت آن به دیگر نقاط خودرو‌ها جلوگیری به عمل آمد.

ساعت ۲۰:۰۵ شب گذشته هم مالک یک مغازه کفش فروشی پس از آنکه متوجه محبوس شدن یک گربه در داخل انباری مغازه خود می‌شود با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست رهایی این حیوان زبان بسته را می‌دهد که ناجیان آتش نشان از ایستگاه شماره ۶ در خیابان محسنی به محل اعزام و با زنده گیری و رهاسازی این گربه به مأموریت خود پایان دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.