معاون شهردار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

صرفه جویی ٢ میلیارد لیترى بنزین با تکمیل ٩٨ تقاطع در پایتخت

شعبانى گفت:٩٨ تقاطع اگر تکمیل شوند ما کاهش مسیر را خواهیم داشت و ٢ میلیارد لیتر بنزین صرفه جویى مى شود.

عباس شعبانى معاون فنى عمرانى شهردارى تهران در نوزدهمین شنبه امید و افتخار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقریبا ٩ شنبه امید و افتخار متعلق به حوزه فنى و عمرانى بوده، این نشان دهنده این است که مدال افتخار را خوب برداشتیم و انشاله بتوانیم با همین شدت کار را به جلو ببریم این نکته لازم به دکر است که ٢ معضل اصلی شهر یعنى الودگی هوا و ترافیک باعث رنجش مردم شده است.

وى ادامه داد: ما به قدر السهم خودمان این موضوع را بررسی کردیم، بیش از ٧٠٠ کیلومتر مسیر تهران در بزرگراه‌ها و تقاطع‌ها به اصراف منابع کشور منجر مى شود و این معادل ٦٠٠ هزار لیتر بنزین در روز است که تبعات اجتماعى و زیست محیطی دارد.

معاون شهردار تهران یادآور شد: ٩٨ تقاطع اگر تکمیل شوند ما کاهش مسیر را خواهیم داشت در یک بازه ١٠ ساله این تقاطع‌ها تکمیل می‌شود و ٢ میلیارد لیتر بنزین صرفه جویى مى شود؛ ٧ تقاطع افتتاح شده که ٢٤ کیلومتر مسیر را کاهش داده است.

شعبانى بیان کرد: ٢٣ تقاطع امروز کلنگ زنى مى شود البته برخی پروژه‌ها آغاز شده که انشالله بتوانیم آن‌ها را به یک سرانجام برسانیم، ١٤ منطقه درگیر این ٢٣ پروژه خواهند شد، اگر فرصت هاى بی نظیر تهران را احیا کنیم به نظر زیست شهر بهتر مى شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار