اخبار تایید نشده از خروج «بولسونارو» از برزیل به مقصد آمریکا

برخی رسانه های محلی اعلام کرده اند ژاییر بولسونارو دو روز پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود، برزیل را به مقصد آمریکا ترک کرده است.

تعدادی از رسانه‌ها اعلام کردند ژاییر بولسونارو رییس جمهور برزیل روز جمعه و دو روز پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود و برعهده گرفتن این مسئولیت از سوی لولا، برزیل را به مقصد آمریکا ترک کرد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، به این ترتیب قرار نیست بولسونارو در مراسم معارفه رییس جمهور چپ گرای جدید که روز یکشنبه برگزار می‌شود حضور داشته باشد. با این حال ریاست جمهوری برزیل این اخبار را تایید نکرده است.

رسانه‌های برزیلی اعلام کردند بولسونارو به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی با هواداران خود خداحافظی کرد و بدون اشاره به خروج خود از کشور حوالی ساعت ۱۴ به وقت محلی سوار هواپیمای نیروی هوایی شد.

بولسونارو به شبکه سی ان ان برزیل گفت من در حال پرواز هستم، اما به زودی برمی گردم. یکی از عکاسان خبرگزاری فرانسه اعلام کرد گروهی از خودرو‌های ریاست جمهوری از اقامتگاه رسمی آلوورادا در برازیلیا خارج شدند، اما امکان تایید حضور بولسونارو در آن‌ها وجود نداشت.

یک روزنامه رسمی برزیلی روز جمعه اعلام کرد دبیر خانه ریاست جمهوری برای خروج اعضای تیم امنیتی رییس جمهور سابق و سفر آن‌ها به میامی از اول تا سی ژانویه مجوز صادر کرده است.

این قرار است برای نخستین بار از سال ۱۹۸۵ باشد که یک رییس جمهور سابق در مراسم معارفه رییس جمهور جدید حضور ندارد. در آن سال هم ژائو فیگوئرادو آخرین رییس جمهور دوران دیکتاتوری نظامی که از سال ۱۹۶۴ قدرت را در اختیار داشت در مراسم جانشینی خوزه سارنی شرکت نکرد.

بولسونارو از زمان پیروزی لولا دا سیلوا در انتخابات ریاست جمهوری نه تنها به او تبریک نگرفت بلکه در برازیلیا تقریبا خود را در سکوت حبس کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۰ دی ۱۴۰۱
رقت پیش همپیاله اش ترامپ
آخرین اخبار