نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی برای پتروشیمی ابن‌سینا خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی از پیگیری حل مشکلات پتروشیمی‌های استان خبر داد و افزود: پتروشیمی ابن‌سینا توان ادامه فعالیت را ندارد و به دنبال این هستیم سهامدارانی را به این حوزه وارد کنیم و طبق صحبت‌های صورت گرفته سازمان صندوق توسعه ملی اعتباری را به صورت ارزی و تسهیلات در اختیار این پتروشیمی قرار خواهد داد.

او با تاکید بر اینکه قرار شد صندوق توسعه ملی ۲۲۰ میلیون یورو در قبال پتروشیمی ابن‌سینا بپردازد و ۸۰ میلیون یورو نیز آورده سرمایه‌گذار باشد که جمعا در این بخش ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شود گفت: در صورت موافقت صندوق توسعه ملی نسبت به اختصاص سرمایه، سرمایه‌گذاران نیز راغب خواهند شد که ورود کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این مجموعه به صورت رسمی اعلام آمادگی کرد تا این مبلغ مورد نظر را پرداخت کند، علاوه بر اینکه وام اختصاص می‌دهد، پذیرفت در راه‌اندازی و اجرای پتروشیمی مشارکت کند که نخستین بار این اتفاق می‌افتد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه تمام هماهنگی‌ها انجام شده و قرار است به زودی جلسه‌ای با وزیر نفت و با حضور استاندار داشته باشیم تا جمع‌بندی‌های لازم صورت گیرد گفت: قرار شد وزیر از گروه های صنعتی بزرگ برای مشارکت دعوت کند تا در این جلسه حضور یابند و اگر بتوانیم پتروشیمی ابن‌سینا را راه‌اندازی کنیم با توجه به اینکه این طرح از خط اتیلن عسلویه هم استفاده می‌کند، طرح بسیار بزرگ و تاثیرگذار در کشور خواهد بود.

او با اشاره اینکه خوراک پتروشیمی هگمتانه نیز مورد بحث قرار گرفت و قول دادند آن را تامین کنند افزود: پتروشیمی هگمتانه از لحاظ تولیدات در خاورمیانه نمونه است که امیدوارم کار آن نیز با سرعت پیش رود.

برچسب ها: پتروشیمی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.