کشت قراردادی گندم تاکنون در یک هزار و ۲۷۶ هکتار از مزارع شهرستان میاندورود انجام شده است.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از اجرای کشت قراردادی گندم در شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: کشت قراردادی گندم تاکنون در یک هزار و ۲۷۶ هکتار مزارع این شهرستان انجام شده است.

او با بیان اینکه گندم کاران می‌توانند برای کشت قراردادی گندم با نصب نرم افزار مورد نظر در گوشی‌های همراه با سیم کارت همراه اول خود نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند، افزود: در این سامانه گندمکارانی که در سامانه جامع کشاورزی ثبت نام هستند می‌توانند با ارائه شماره تماس، کد ملی و اخذ کد رهگیری در این سامانه بیمه شوند و نهاده‌های کشاورزی خود را دریافت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: از آنجایی که برخی کشاورزان توانایی ثبت نام در این سامانه را نداشتند، کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های شهرستان با ظرفیت‌های خود نسبت به راهنمایی و ثبت نام کشاورزان اقدام کردند.

علوی افزود: گندم‌کاران با استفاده از کشت قراردادی می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

او با بیان اینکه تولید، خودکفایی و خوداتکایی در گندم موضوع راهبردی و مهمی است، گفت: این طرح فقط برای گندم آبی در نظر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار